۱۴۰۳/۰۷/۰۷
رویداد دریایی؛

نشست هماهنگی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی برگزار شد + عکس

نشست هماهنگی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی(MTS)، با حضور ارگان های دریایی، توسط آکادمی دریایی سیراف در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
نشست هماهنگی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی برگزار شد + عکس


به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا و به نقل از دبیرخانه رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی؛ با توجه به برگزاری موفق و اثربخش دو دوره رویداد فناوری و کارآفرینی صنعت دریایی و استقبال گروه مخاطبین این حوزه، آکادمی دریایی سیراف بر آن است که سومین رویداد را در نیمه اول شهریور ماه 1403 با محورهایی همچون بنادر هوشمند، فناوری های نوین با رویکرد دریایی، اقتصاد دیجیتال در صنعت دریایی و دریانوردی، رویکردهای نوین در توسعه صنعت کشتیرانی، رویکردهای توسعه در صنعت پرورش ماهی در قفس، توسعه صید شیلاتی در آب های بین المللی، رویکردهای توسعه کسب و کار در صنایع دریایی و دریانوردی و رویکردهای توسعه صنعت گردشگری دریایی برگزار نماید. این رویداد با همکاری صمیمانه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت های معنوی دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز حمایت های مالی سایر ارگان ها و شرکت های دریایی معتبر کشور برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، اولین نشست هم اندیشی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی به میزبانی آکادمی دریایی سیراف در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی روز یکشنبه 27 خرداد 1403 با حضور ارگان ها و شرکت های ذینفع از جمله دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، شرکت ایزایکو، کشتیرانی والفجر، شرکت صنعتی دریایی ایران - صدرا، اتحادیه مالکان کشتی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش، موسسه رده بندی ایرانیان، دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی، شرکت بوتان، کشتیرانی آریا و... برگزار گردید.

در این نشست صمیمانه در ابتدا گزارشی جامع و کامل از دو رویداد برگزار شده در سال های 1400 و 1402 توسط دکتر علیرضا تمدنی ارائه گردید. لازم به توضیح است که رویداد سال 1400 به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت کاملا آنلاین برگزار شده بود که بیش از 95% از شرکت کنندگان به تمامی کارگاه های برگزار شده (9 کارگاه) رای مثبت داده بودند و تمایل به حضور خود را نیز برای رویداد بعدی اعلام کرده بودند. همچنین دومین رویداد که درسال 1402 به میزبانی آکادمی دریایی سیراف و پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با استقبال جالب توجه شرکت های دانش بنیان (7 شرکت)، شرکت های خصوصی (12 شرکت)، ارگان های دولتی (15 ارگان)، دانشگاه ها (5 دانشگاه) و 3 شرکت خصولتی روبرو شد که در مجموع در این دوره 12 کارگاه و 12 نمایشگاه برگزار گردید و بیش از 50 دانشجو و نخبه کشور به صورت کاملا رایگان در این رویداد حضور یافتند.

در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت ها و ارگان های خصوصی و دولتی حضور یافته به بحث و تبادل نظر با دبیر محترم رویداد جناب آقای دکتر حسن ضیایی پیرامون سومین رویداد پرداختند که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهد شد.

جناب آقای دکتر رضوی قائم مقام شرکت صنعتی دریایی ایران -صدرا، به نکاتی همچون قوانین دست و پاگیر، ضعف اصناف در صنعت دریایی، مصوبات فراوان - اجرائیات ضعیف، عدم تربیت مناسب نیروهای متخصص برای بازار کار و در نهایت به جایگاه بحث طراحی ایران در صنعت دریایی نسبت به سایر کشورها اشاره کردند.

در ادامه جناب آقای ضیایی مهرجردی دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی، به مواردی همچون: اهمیت فرهنگ دریایی و آشتی دادن مردم با صنعت دریایی، الزام تطبیق صنعت دریایی دریانوردی کشور با استاندارد های بین المللی IMO و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی اشاره نمود.

همچنین جناب آقای دکتر خلیلی، مالک شرکت بوتان، به اهمیت کلیدی منابع انسانی، فراگیر شدن مهاجرت نیروی کاری، سوخت سبز و بدون سولفور و نهایتا لزوم توجه به گردشگری در صنعت دریایی مطالبی را ایراد فرمودند.

در ادامه نیز جناب آقای مهندس امینی (مشاور دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور) نیز به کارگروه های تشکیل شده در شورا و حلقه های کلیدی ایجاد شده (شیلات، لجستیک دریایی، بانکرینگ و ...) به ارائه مطلب پرداختند.

در پایان جلسه نیز، دبیر محترم رویداد جناب آقای دکتر ضیایی به جمع بندی مطالب مطرح شده پرداختند و ضمن تایید خواسته ها و مطالبات شرکت کنندگان، تاکید داشتند که به بهترین شکل ممکن سومین رویداد را در شهریور 1403 برگزار نمایند.

انتهای پیام/

سایر تصاویر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟