۱۴۰۳/۰۶/۲۶
رویداد دریایی؛

دومین نشست هماهنگی رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی برگزار شد

دومین نشست هماهنگی رویداد فناوری و کارآفرینی(MTS)، با حضور ارگان های دریایی، توسط آکادمی دریایی سیراف در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دومین نشست هماهنگی رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی برگزار شد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی با همکاری صمیمانه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت های معنوی شورای عالی صنایع دریایی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز حمایت های مالی سایر ارگان ها و شرکت های دریایی معتبر کشور در روزهای 30 و 31  مرداد ماه 1403 برگزار خواهد شد. محورهای این رویداد بنادر هوشمند، فناوری های نوین با رویکرد دریایی، اقتصاد دیجیتال در صنعت دریایی و دریانوردی، رویکردهای نوین در توسعه صنعت کشتیرانی، رویکردهای توسعه در صنعت پرورش ماهی در قفس، توسعه صید شیلاتی در آب های بین المللی، رویکردهای توسعه کسب و کار در صنایع دریایی و دریانوردی و رویکردهای توسعه صنعت گردشگری دریایی می باشد.

در همین رابطه، اولین نشست هم اندیشی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی به میزبانی آکادمی دریایی سیراف در محل سالن کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به تاربخ 27 خرداد 1403 برگزار شد. به همین سبب و پس از دریافت بازخوردها و اصلاحیات ارائه شده در جلسه مذکور که با استقبال مدعوین روبرو شد، دومین نشست هم اندیشی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی نیز روز دوشنبه مورخ 8 مرداد 1403 به میزبانی آکادمی دریایی سیراف با حضور ارگان ها و شرکت های ذینفع از جمله دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و شرکت صدرا برگزار گردید.

در این نشست در ابتدا گزارشی از اولین نشست هم اندیشی این رویداد توسط آقای دکتر علیرضا تمدنی ارائه گردید. لازم به توضیح است که در این نشست بر جنبه بین المللی این رویداد با حضور آکادمی دریایی لویدز انگلستان و مارین اینسایت هندوستان تاکید شد که این مهم با تلاش ها و پیگیری های اعضای آکادمی دریایی سیراف محقق گشت.

در ادامه این نشست، نمایندگان شرکت ها و ارگان های خصوصی و دولتی حضور یافته به بحث و تبادل نظر با دبیر رویداد دکتر حسن ضیایی پیرامون سومین رویداد پرداختند که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهد شد. سرکار خانم عظیمیان (نماینده شرکت هیمکو) به اهمیت بحث حضور و توانمندسازی زنان در صنعت دریایی اشاره داشتند و به نقش با اهمیت جامعه شناسان و فعالان علوم اجتماعی برای تشویق و ایجاد باور در بانوان برای حضور در جامعه کاری دریایی تاکید کردند. دکتر رحیمی (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و فعال حوزه گردشگری دریایی) به ظرفیت بالای دریایی و ساحلی ایران در حوزه گردشگری اشاره کردند و به فعالیت های گردشگری ساحلی و المپیاد گردشگری و ساحلی که در آن گام برداشته اند، پرداختند. همچنین  مهندس محسنی (معاونت توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) نیز موضوع سوخت های سبز در صنعت کشتیرانی و شرکت نفتکش را به بررسی گذاشتند و به ارتقا و استفاده از تکنولوژی های نو در تعمیرات شناورها اشاره کردند و به ارائه مطلب پرداختند.

در پایان جلسه، دبیر رویداد  دکتر ضیایی به جمع بندی مطالب مطرح شده پرداختند و ضمن تایید خواسته ها و مطالبات شرکت کنندگان، تاکید داشتند که به بهترین شکل ممکن سومین رویداد را در روزهای 30 و 31  مرداد ماه 1403 برگزار کنند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟