۱۴۰۳/۰۶/۲۶
رویداد دریایی؛

بیانیه 10 بندی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی( MTS) + عکس

بیانیه 10بندی حاصل نشست مدیران ارگان های دریایی در سومین سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی( MTS) + گزارش تصویری.
بیانیه 10 بندی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی( MTS) + عکس

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، بعدازظهر روز چهارشنبه 31 مرداد ماه 1403 ،قطعنامه نهایی سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی(MTS) طی نشستی با حضور مدیران و نمایندگان ارگان های دریایی کشور  در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهیه شد.

قطعنامه 10 بندی تهیه و تنظیم شده در نشست ارگان های دریایی، که در اختتامیه سومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی(MTS) نیز قرائت شد به شرح ذیل می باشد:

1. برای نظام و سرعت بخشی به توسعه صنعت کشتی‌سازی ضمن تاکید بر اهمیت راهبردی سرمایه‌های انسانی متخصص، پیگیری‌های مربوط ایجاد گردد.

2. صنعت کشتی سازی ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی بانوان متخصص در فرصت‌های برابر دارد. به همین منظور لازم است کلیه ارگان‌های دریایی ضمن توجه به این مهم برای بکاریگیری و توسعه نقش و جایگاه بانوان ،با لحاظ شایستگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز، تدابیر لازم را بکار گیرند.

3. لازم است نقشه راه فناوری‌های دریایی ایران در افق 1404، برای افق 1414 به روز گردد و در این راستا می‌بایستی کلیه ارگان‌های دریایی، به‌طور اختصاصی نقشه راه فناوری‌های خود را تدوین و در بازنگری نقشه راه جامع فوق مشارکت فعال نمایند.

4. رشد فناوری بر بستر توسعه کسب و کار و کارآفرینی شکل می‌گیرد. لذا توسعه مهارت‌های مدیریتی و کارآفرینی و نیز پرورش مدیران حرفه‌ای کارآمد با به کارگیری ظرفیت‌های مراکز تخصصی حرفه‌ای موجود ضروری به‌نظر می‌رسد.

5. دستیابی، تثبیت و استقرار کامل فناوری با ایجاد و توسعه تولیدات داخل در کشور امکان‌پذیر است. لذا لازم است به‌منظور حمایت و حضور فعال بخش خصوصی بعنوان پیشران توسعه تولیدات، برنامه‌ریزی‌های مشخصی صورت پذیرفته و تدابیر مناسبی توسط نهادهای دولتی متولی با مشارکت فعال بخش خصوصی بکار گرفته شود.

6. به‌منظور گذر موفق از شرایط و تنگناهای تحریم و حفظ سطح استاندارد تولیدات و خدمات و آماده بودن برای حفظ بازار و خدمت رسانی شرکت‌های ایرانی بویژه شرکت‌های کشتی‌سازی لازم است برای انطباق با الزامات فناورانه استاندارد و ارتقاء سطح آن، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جامع و لازم از هم‌اکنون انجام شود.

7. پیشنهاد می‌گردد دفاتر تحول دیجیتال و نوآوری Digital Transformation Information (DTI office) در بخش‌های مختلف صنایع دریایی تشکیل و با تیم‌سازی مناسب در به‌کارگیر فناوری‌های نوین سرعت بخشیده و مدیریت ساخته‌های دریایی توسعه داده شود.

8. ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در سطح کلان و بخش‌های مختلف صنایع دریایی برای تثبیت ظرفیت‌ها، تجارب و درس‌آموخته‌ها در ارتباط با کاربرد فناوری‌های نوین به‌ویژه هوش مصنوعی و بهره‌برداری از کلان داده‌ها پیشنهادمی شود.

9. روند توسعه الزامات قانونی سازمان جهانی دریانوردی در حوزه‌های راهبردی کشتیرانی سبز، کاهش و حتی حذف آلایندگی‌ها، ایمنی و حفاظت از محیط زیست، لازم است در اسرع وقت تدابیر لازم با به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای انطباق این الزامات قانونی به‌کار گرفته شود. در همین راستا توسعه صنعت بازیافت می‌تواند به نوسازی ناوگان با انطباق چرخشی صورت گیرد.

10. با توجه به اهمیت توسعه فناوری و کارآفرینی دریایی، با هم‌افزایی ملی بر لزوم برگزاری این رویداد راهبردی به‌طور مستمر و سالیانه تأکید گردد.

انتهای پیام/

سایر تصاویر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟