۱۴۰۳/۰۷/۱۴
به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور؛

نشست نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور برگزار شد + عکس

سومین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با موضوع توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور برگزار شد.
نشست نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور برگزار شد + عکس

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، سومین نشست هم اندیشی برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور، با عنوان توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور، عصر روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲، در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد تهران به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور حدود ۴۰ نفر از مدیران، صاحب‌نظران، کارشناسان شرکت ها و ارگان‌های دریایی و صنعت نفت، برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، مهندس سالاری، ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ضمن اشاره به تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی توسعه دریامحور طی برگزاری این نشست‌ها گفت: با تشکیل دو کارگروه ویژه پهنه بندی های جغرافیایی و نظام های توسعه دریامحور نیز تمامی دستاوردهای کارگروه های تخصصی را در تدوین یک آمایش جغرافیایی منسجم استفاده خواهيم کرد.

محمد مهدی سالاری گفت: درحال حاضر در برنامه توسعه دریامحور نیازمند ۳۹۰۰فروند کشتی و شناور کوچک، متوسط و بزرگ هستیم، که در مجموع باید ۱۳.۵ تا ۲۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، ولی نیاز تأمین مالی فعلی ما ۱۳.۵ میلیارد دلار است.

در ادامه آقای محمد ساعد محمودی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: برای بهره مندی از فرصت های دریا، حوزه ابزارسازی مهمترین بخش آن است که متولی آن وزارت صمت است.

محمودی با اشاره به تأمین ناوگان فعلی دریایی از مبادی مختلف طی سالهای گذشته افزود: البته به جز ناوگان بزرگ متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی، سهم بخش خصوصی و اتحادیه مالکان کشتی نیز قابل توجه است و شناورهای با مالکیت غیردولتی هم زیاد است.

وی با برشمردن نیاز کشور در بخش کشتی های اقیانوس پیما که عمدتا از خارج از کشور تأمین شده بیان کرد: بر اساس ابلاغیه بالادستی توسعه دریامحور، نقش وزارت صمت در طراحی و مهندسی و تأمین شناورها پررنگ تر شده است.

در این نشست مدیران و نمایندگان صندوق توسعه صنایع دریایی، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت ملی نفت، انجمن مهندسی دریایی ایران، موسسه رده بندی ایرانیان، دفتر ریلی و دریایی وزارت صمت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت دریا بندر ناب کیش، شرکت ایزوایکو، شرکت صنعتی دریایی ایران- صدرا، کشتی سازی سیراف، انجمن بانکرینگ ایران، سازمان شیلات ایران و... ضمن حضور، به ارائه پیشنهادات و انتقادات خود به منظور تکمیل برنامه جامع توسعه دریامحور پرداختند.

شایان ذکر است؛ دو نشست تخصصی نیز پیش از این با موضوع: «تامین مالی» و «فناوری، پژوهش و اقتصاد دانش بنیان دریایی» نیز با حضور نهاد های تخصصی استاید و صاحب نظران برگزار گردید.

اخبار تکمیلی این نشست متعاقباً منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

سایر تصاویر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟