۱۴۰۳/۰۶/۲۶
برای نخستین بار درایران

2 فروند شناور درشرکت دانش بنیان داخلی طی 4 ماه ساخته وآماده تحویل شد+ فیلم

کشتی سازی سیراف ظرف مدت 4 ماه، موفق به ساخت 2 فروند شناور طناب گیر(از خانواده یدکش ها) برای شرکت پالایشگاه نفت آبادان شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، مراسم بارگیری و ارسال 2 فروند شناور طناب گیر تخصصی که در یارد کشتی سازی شرکت فن آوران سیراف ساخته شده بود، با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و جمعی از فعالان این صنعت، صبح روز یکشنبه 21 مرداد 1403 در شهرک صنعتی پرند تهران برگزار شد.

دکتر حسن ضیایی مدیرعامل هلدینگ سیراف در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مدیریت شرکت پالایشگاه نفت آبادان برای اعتماد به بخش خصوصی گفت: طبق قرارداد این شناورسازی با شرکت پلایشگاه نفت آبادان ، 4 فروند شناور طناب گیر بایدظرف 6 ماه ساخته می شد، اما با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی کادر مدیریتی و مهندسی سیراف 2 فروند از این شناورها با گذشت 4 ماه از شروع قرارداد تکمیل شد و آماده تحویل است.

وی در ادامه گفت: آن دو فروند دیگر نیزدر بخش سازه و الکتریکال 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما در حوزه تامین قطعات و تجهیزات بیش از 90 درصد خریدها انجام شده است وتاموعدمقررتکمیل وتحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیراف با اشاره به تامین حداکثری قطعات و تجهیزات مورد استفاده در این پروژه افزود: به جز ژنراتور و موتور اصلی شناور، کلیه ورق های دریایی، شافت، پروانه، تابلوهای برق، کابل دریایی، سیستم روشنایی، سیستم توزیع برق، آلارمینگ، سیستم پایپینگ، starainer، سیم جوش، الکترود، گاز آرگون و... از داخل کشور تهیه شده است.

ضیایی با اشاره به روند ساخت این شناورها بیان نمود: روش ساخت این شناورها به صورت CKD بوده و حدود 1400 قطعه، برش کاری، کدگذاری و نهایتا به صورت یک پازل اتصالات آن مرحله ای در کنار یکدیگر قرار گرفت.

 مدیرعامل کشتی سازی و آکادمی دریایی سیراف در پایان، دلیل تجهیز یارد کشتی سازی شرکت سیراف و اجرای پروژه های ساخت شناور در شهرک صنعتی پرند را بهره مندی از مزیت زنجیره تامین، منابع انسانی متخصص، نزدیکی به دانشگاه ها و مراکز علمی عنوان نمود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور نیز در  این مراسم با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان دریایی کشور و توانمندی داخلی در تامین این نیاز گفت: طبق تخمین کارشناسان به منظور تکمیل نیاز بازار و کاهش میانگین عمر ناوگان دریایی کشور، حدود 4 هزار فروند شناور نیاز داریم، که به غیر از 150 فروند کشتی اقیانوس پیما که ظرفیت ساخت داخلی مقداری کمتر از نیاز ساخت انهامی باشد، برای الباقی 3850 فروند شناور در اندازه متوسط و کوچک هیچگونه نیازی به واردات وجود ندارد و شناورسازان داخلی توانمندی و ظرفیت لازم را در این حوزه دارند وساخت این دوفروند شناور درمدتی کمتراز مهلت قید شده درقرار داد ،گواهی برتوانمندی شرکت های داخلی است.

مهندس محمد مهدی سالاری در پایان از بهره گیری شرکت کشتی سازی سیراف از توانمندی متخصصان و دانشگاهیان کشور در قالب «طرح فرصت حرفه ای دریایی» ابراز خرسندی و حمایت نمود.

 گزارش تصویری این مراسم متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟