۱۴۰۳/۰۶/۳۰

با افزایش مجدد ویروس کووید 19 در چین، فشار روی زنجیره تامین افزایش می یابد

نرخ آلودگی به کووید به طور چشمگیری افزایش یافته است و طبق پیش بینی ها زنجیره تامین دوباره در تنگنا قرار خواهد گرفت.
با افزایش مجدد ویروس کووید 19 در چین، فشار روی زنجیره تامین افزایش می یابد

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا،چند هفته پس از لغو سیاست کووید صفر چین، کووید 19 دوباره در چین بیداد می کند. نرخ آلودگی به طور چشمگیری افزایش یافته است و طبق پیش بینی ها زنجیره تامین دوباره در تنگنا قرار خواهد گرفت.

حدود 5.43 میلیون مورد مثبت در شانگهای وجود دارد و تخمین زده می شود که تا پایان سال حدود 12.5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند.90 درصد از کارکنان بنادر بزرگ چین از 21 دسامبر به کووید 19 مبتلا شده اند.

رانندگان کامیون در معرض ابتلا به این بیماری هستند و کارخانه‌ها و شرکت‌های تدارکاتی، تعطیلات سال نو را زودتر و طولانی‌تر اعلام کردند.تا پایان دسامبر، 60 درصد از شرکت‌ها در گوانگدونگ، ژجیانگ و شاندونگ از کار دست می‌کشند. برخی از کارخانه ها نیز به دلیل کمبود قطعات یا مواد اولیه از سوی تامین کنندگان خود، تولید را کند خواهند کرد.

از این رو تراکم بیماران بار دیگر در حال افزایش است و زنجیره تامین این کشور ممکن است بار دیگر با چالش هایی روبرو شود. اما تقاضای واردات برای کریسمس و سال نو کاهش یافته است و به پایین ترین سطح خود در این فصل رسیده است ، درنتیجه فشار بر زنجیره تامین رو به کاهش است.یک نظرسنجی توسط World Economics نشان داد که اعتماد تجاری چین به پایین ترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است. با این حال، دولت چین گزارش داده است که وضعیت قابل پیش بینی و تحت کنترل است. آنها همچنین گفتند که اقداماتی را در جهت اصلاح پاسخ خود به بحران همه گیری کوید انجام داده اند.  

انتهای پیام/

منبع خبر: سازمان بنادر و دریانوردی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟