۱۴۰۳/۰۵/۰۶
در اختتامیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی قرائت شد؛

نشست مدیران دریایی و تنظیم بیانیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی

نشست مدیران دریایی و تنظیم بیانیه ای 7 بندی تحت عنوان «بیانیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی صنایع دریایی» + گزارش تصویری.
نشست مدیران دریایی و تنظیم بیانیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، بعدازظهر روز دوشنبه 6 شهریورماه 1402 ، و در ساعات پایانی دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی(MTS) طی جلسه ای با حضور ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، فرمانده دانشگاه امام خمینی نوشهر، مدیرعامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان، معاونت فنی و عملیات شرکت ملی نفتکش، شرکت صنعتی دریایی ایران_صدرا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تعدادی دیگر از مسئولین ارگان های دریایی بیانیه ای 7 بندی را با همکاری آکادمی دریایی سیراف، تهیه و تنظیم نمودند که در اختتامیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی دریایی نیز قرائت شد؛ این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بیانیه دومین رویداد فناوری و کارآفرینی صنایع دریایی

دریا موهبت بزرگ الهی است که خوشبختانه کشور عزیز ایران در شمال و جنوب از آن برخوردار است. بهره-برداری مستقیم و غیرمستقیم از دریا میتواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد و صنعت کشور داشته باشد. برگزاری دومین رویداد فناوری و کارآفرینی صنایع دریایی توسط آکادمی دریایی سیراف با همکاری سایر ارگانهایی دریایی کشور و همچنین تنگناهای بوجود آمده در مسیر اقتصادی کشور، نشان داد جامعه دریایی و مسئولین کشور بخوبی از نقش صنایع دریایی بعنوان بخشی از راه حل توسعه کشور آگاهند.

ضمن تشکر از کلیه همکاریهای صورت گرفته و با توجه به روند و سرعت نفوذ فناوری در فضای کسب و کارهای دریایی بندری و فراساحلی و در راستای توسعه پایدار، ارتقاء سطح تاب آوری، ایجاد ارزش و توسعه و بکارگیری فناوریهای نوین و هوشمند مصنوعی مولد، پیشنهاد گردید که این رویداد بطور منظم تکرار و سایر رویدادهای دریایی کشور نیز با رویکرد فناوری و کارآفرینی انجام شود.

همچنین اهم مواردي كه مورد تأكيد قرار گرفته و لازمست همه مسئولان و دست‌اندركاران، شرايط تحقق آنها را فراهم آورند، عبارتند از :

1) کمبود مهارت‌های تخصصی و مدیریتی صنایع دریایی و دریانوردی یکی از بزرگترین چالش‌های کنونی کشور می‌باشد. از این رو اهتمام به توسعه تخصصی و مدیریتی، می‌بایست سرفصل اصلاحات آینده کسب و کارهای دریایی کشور قرار گیرد.

2) آموزش مهارت محور سرمایه‌های انسانی ارگان‌های دریایی باید از طرف صاحبان این کسب و کار در کشور، به عنوان موتور پیشران توسعه و ماندگاری کسب و کارهای فوق محسوب و مورد توجه خاص قرار گیرد.

3) با توجه به لزوم انطباق هر چه بیشتر شرایط کار و به کار گیری دریانوردان ایرانی به ویژه در حوزه شناورهای غیرکنوانسیونی، لازم است مقررات ملی توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت کار، رفاه و اموراجتماعی در انطباق با قوانین بین‌المللی کار دریایی، تدوین و لازم‌الاجرا گردد.

4) نظر به سرعت نفوذ و تغییر فناوری در روند کسب و کارها و تأثیر آن بر تغییر رفتار و ذائقه مشتریان، صاحبان کسب و کار در صنایع دریایی می‌بایست نسبت به توجه ویژه به شناخت و استفاده اثربخش از فناوری روز اقدام نمایند.

5) فعالیت¬های توسعه‌ای در بنادر کشور در راستای ورود به نسل‌های تعریف شده بنادر، مستلزم نگاه مدیریتی مبتنی بر مدیریت ارزش، فناوری‌های نوین و هوشمندسازی می‌باشد و انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر نسبت به توسعه این تفکر از مسیرهای قانونی اقدامات مقتضی را به عمل آورده و در دستور کار توسعه بنادر خود قرار دهد.

6) در راستای شکل گیری زنجیره تأمین بین‌المللی توسط شرکت‌های دریایی، پیشروی به سمت مشارکت‌های تجاری جهانی در رویکردهای اقتصادی جدید برای صنایع دریایی کشور پیشنهاد می‌گردد.

7) ضروری است رویکردهای IMO2050 با هدف اشراف به برنامه توسعه مدنظر سازمان جهانی دریانوردی، مورد پیگیری جدی سازمان¬های مربوطه در کشور قرار گیرد. از این‌رو می‌بایست این رویکردها جزء لاینفک برنامه‌ریزی فعالیت¬های اجرایی و توسعه‌ای صنعت وکسب وکارهای دریایی کشور قرار گیرد.

رویداد فناوری و کارآفرینی صنایع دریایی
شهریورماه 1402- تهران

انتهای پیام/

سایر تصاویر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟