۱۴۰۳/۰۵/۰۶
حمل و نقل دریایی؛

اهمیت فناوری اطلاعات بر حامل های LNG در صنعت دریایی

بررسی نقش فناوری اطلاعات بر ایجاد تناسب بین حامل های دریایی و محموله گاز مایع(LNG).
اهمیت فناوری اطلاعات بر حامل های LNG در صنعت دریایی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، دکتر ماریا قربانیان مدیر تولید محتوای آکادمی دریایی سیراف نوشت: صنعت دریانوردی یکی از قدیمی ترین صنایع شناخته شده برای بشر است. انسان‌ها در مسیرهای آبی به‌عنوان وسیله‌ای برای تجارت، اوقات فراغت، حمل‌ونقل اولیه و موارد بی‌شماری دیگر از جمله جنگ بین ملت‌ها بر سر حقوق سرزمینی، در مسیرهای آبی بوده‌اند. پویایی در روابط بین المللی به ویژه با کشورهایی که برای کنترل منابع معدنی محصور در آب رقابت می کنند، اهمیت راه های دریایی را نشان می دهد. نفع ملت ها به اینکه چه کسی راه های آبی و منابع موجود در آن را کنترل می کند نیز نقش مهمی در درگیری ها و سیاست های بلند مدت بین ملت ها دارد. تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان‌هایی که به بخش دریایی خدمات ارائه می‌کنند نیز با هدف شناسایی اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار استراتژیک کسب‌وکار در موقعیت‌یابی سازمان برای رشد در بازار انتخابی و دستیابی به کاهش هزینه، مورد بررسی قرار گرفته است.
بر اساس تحقیقات انجام شده، با توجه به منافع عظیم ذاتی LNG، تقاضا برای این کالا شروع به افزایش کرده است. در این خصوص، افزایش تقاضای تقریباً 200 میلیون تنی در یک دوره 30 ساله وجود داشته است. برای تطبیق حجم گازی که باید حمل و مسافت جغرافیایی که باید طی شود، استفاده از کشتی های باری سودمندترین گزینه را ارائه کرد. به عنوان یک حوزه جدید حمل و نقل بار، حامل های LNG مناسب برای حمل و نقل LNG در گذشته وجود نداشت. در صنعت، با توجه به ماهیت بسیار قابل اشتعال گاز، در نظر گرفتن روشی امن برای انتقال گاز مهم بود. این اولین دستاورد فنی-منطقی برای حمل و نقل این محموله قابل اشتعال است.

ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارهای دریایی و همچنین اهمیت برای بقا، نقش فناوری اطلاعات را در این صنعت برجسته ساخته است. نتایج یک نظرسنجی در مطالعات انجام شده به وضوح این واقعیت را ثابت می کند که زیرساخت فناوری اطلاعات برای تامین صنعت حمل و نقل LNG حیاتی است. حصول اطمینان از حفظ دریانوردانی که منابع انسانی کلیدی برای یک سازمان کشتیرانی هستند، به شدت به ارائه زیرساخت های IT قابل اعتماد، بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟