۱۴۰۳/۰۶/۲۶
حمل و نقل دریایی؛

ممنوعیت ثبت پرچم کشتی‌هایی با سن بالاتر از ۱۵ در پاناما

دولت پاناما اعلام کرد از ثبت کشتی‌هایی با سن بالاتر از ۱۵ سال جلوگیری به عمل می‌آورد و اولویت ثبت پرچم با کشتی‌هایی با میانگین سنی کمتر از ۱۵ سال است.
ممنوعیت ثبت پرچم کشتی‌هایی با سن بالاتر از ۱۵ در پاناما

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از سایت safety4sea؛ براساس گزارش‌های منتشره از سوی کشور پاناما ۵۷ درصد کشتی‌های ثبت شده در سال ۲۰۲۴ میلادی دارای میانگین سنی ۴ تا ۵ سال می‌باشند. این کشتی‌ها متعلق به بازار‌های حمل‌ونقل آسیایی شامل ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ و فیلیپین هستند.

براساس اطلاعیه‌های جدید صادره از سوی پاناما توجه به میانیگین سنی پایین برای ثبت کشتی‌ها از استراتژی‌های بهبود شاخص سازمان دریایی پاناما (PMA) به شمار می‌رود.

در این ارتباط آخرین آمار و ارقام بیانگر تطابق ۱۰۵ درصدی فعالیت‌های سازمان دریایی پاناما با شاخص‌ها است. به این معنی که پاناما در این زمینه طی پایان هفته اول جولای ۲۰۲۴ میلادی از آنچه انتظار داشت هم بهتر عمل کرده است.

عملیات رفع عیوب و نقص‌های ناوگان بخشی از برنامه PMA برای حفظ موقعیت خود در جهان است، این عملیات شامل حصول اطمینان از تطابق کشتی‌های ثبت شده پاناما با مقررات بین‌المللی جاری است، به همین دلیل است که امسال کشتی‌های با میانگین سنی پایین با رعایت دستورالعمل‌های جدید بیش از ۵ میلیون تُن تناژ ناخالص لغو شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: PMA از طریق اداره کل تجارت دریایی، ۷۷۱ پرچم جدید امسال ثبت کرده است که حدود ۱۶.۸ میلیون تُن تناژ ناخالص است.

بر‌اساس گزارش پلتفرم بین‌المللی سرویس اطلاعات IHS Markit اعلام کرده تاکنون اداره ثبت کشتی پاناما ۸۶۰۶ کشتی معادل ۲۴۷.۷ میلیون GT را ثبت کرده است، بدین ترتیب پاناما ۱۵ درصد تناژ جهان را در ثبت کشتی به خود اختصاص می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است: سال گذشته سازمان دریایی پاناما (AMP) تائیدیه گار‌د ساحلی آمریکا را برای صلاحیت در مورد حمل‌ونقل دریافت کرد، این اولین بار است که اداره ثبت کانال پاناما در طبقه بندی معتبر قرار گرفته است.

ترجمه: مانا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟