۱۴۰۳/۰۴/۱۷
مدیرعامل شرکت بورسی صنعتی دریایی ایران؛

مشکل نوسازی ناوگان دریایی با تامین مالی حل خواهد شد

اگر بتوانیم بانک ها، موسسات مالی، صندوق ها و بخش خصوصی را دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری کنیم، مشکلات نوسازی ناوگان دریایی برطرف خواهد شد.
مشکل نوسازی ناوگان دریایی با تامین مالی حل خواهد شد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران - صدرا  با حضور در سومین نشست هم اندیشی برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور با موضوع «نشست نوسازی و توسعه ناوگان دریایی کشور» که به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور تشکیل شده بود؛ در زمینه اجرای پروژه های کشتی سازی گفت: منظور ما از اجرا، تامین مالی و عمق بومی سازی است، و  البته کارفرمایان نیز نقش مهمی در به نتیجه رسیدن پروژه دارند.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم موفق شویم در سه ضلع تجمیع نیاز، تجمیع فناوری و تجمیع منابع افرادی را که نقش آفرین و مسئول آن هستند را توسط حاکمیت و شورای عالی صنایع دریایی کشور کنارهم جمع کنیم در واقع به مهمترین هدف خود دست پیدا کرده ایم. بنابراین بسیار این موضوع اهمیت دارد که در این حوزه بتوانیم تدوین استراتژی و بر اساس آن عمل کنیم.

مدیر عامل شرکت صدرا با تاکید بر این نکته که شرکت های کشتی سازی در بحث تامین نقشه و طراحی نیازهایشان را از تیم داخل کشور یا خارج کشور تامین می کنندُ اظهار کرد: درفرایند ساخت و نوسازی ناوگان کشور تقریبا سازندگان کشتی مشکلی ندارند ولی آنچه که پاشنه آشیل صنعت است وباعث آزار ماست، سرمایه در گردش و تامین مالی است.

منوچهر علیپور گفت: اگر بتوانیم بانک ها، موسسات مالی، صندوق ها و مخصوصا توانمندی های مالی بخش خصوصی را دعوت به مشارکت و سرمایه گذاری بکنیم و تمرکزمان را برای تامین مالی قرار بدهیم، مشکلات نوسازی ناوگان دریایی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟