۱۴۰۳/۰۲/۲۹
آموزش دریایی؛

لزوم شناسایی نیازهای ملی و منطقه ای در راه اندازی رشته های دریایی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تأمین نیاز صنعت دریایی مرکز آموزشی دریانوردی در بندر عسلویه راه‌اندازی می‌شود.
لزوم شناسایی نیازهای ملی و منطقه ای در راه اندازی رشته های دریایی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، وبه نقل از PMO؛ مجید علی نازی در نشست هم اندیشی برای راه اندازی مرکز آموزش رشته‌های دریایی در عسلویه اظهار کرد: آن چیز که حدت و شدت نیاز به رشته های دریایی را مشخص می کند این است که از ذینفعان بازخورد لازم گرفته شود.

وی بیان کرد: این ذینفعان شامل شرکت های دریایی فعال در منطقه، دریانوردان و مالکان کشتی هستند که با طراحی فرم مصاحبه و چک لیست می توان نیاز آنها را به صورت دقیق شناسایی شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با مشخص شدن نیاز صنایع دریایی و دریانوردی تخصص های مرتبط با این حوزه شناسایی و سپس می توان با طراحی دوره مجوزهای موردنیاز آن را از وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.

علی نازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی در بندر عسلویه پای کار است تا به بخشی از نیاز بازار و ظرفیت کشور پاسخ داده شود.

وی افزود: این مرکز می تواند از همین امروز برای سال تحصیلی آینده درچند رشته فعال شود و نه تنها رشته های دریانوردی بلکه رشته های صنعت دریانوردی را در دستور کار خود قرار دهد چراکه رشته های پیرامونی خیلی مهم تر است.

علی نازی بیان کرد: برای نمونه ادعای اینکه کمبود رشته‌های دریانوردی وجود دارد این در موقعی است که کشتی در نبود دریانورد حرکت نکند بنابراین کمبود وجود ندارد ولی برای ارتقا، بهوبد و توسعه نیاز به رشته دریانوردی در کشور وجود دارد.

به گفته وی؛ وقتی در منطقه‌ای ۶۰ فروند کشتی باشد ولی ۱۵ فروند به دلیل نبود دریانورد در کنار اسکله پهلوگرفته این به معنی کمبود است ولی کمبودی به این شکل وجود ندارد.

علی نازی ادامه داد: در کشور نیاز است دریانورد با کیفیت با فعالیت مراکز آموزشی تامین شود و همچنین رشته های کاربردی در این مرکزها تعریف شود.

وی گفت: برای تعریف رشته های کاربردی این مهم با حدس و گمان محقق نمی شود و باید با تعریف یک پلن آموزشی رشته و سیلابس مدنظر تعریف شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟