۱۴۰۳/۰۴/۱۱

رونمایی از سند کاروند سیاست های توسعه دریامحور

در پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور از کتاب «کاروند سیاست های توسعه دریامحور» و «نظامنامه کیفیت انجمن مهندسی دریایی ایران» رونمایی شد.
رونمایی از سند کاروند سیاست های توسعه دریامحور

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، روز چهارشنبه 24 آبان 1402، در خلال پنجمین نشست هم اندیشی فعالان دریایی کشور، انجمن مهندسی دریایی ایران اقدام به رونمایی از کتاب «کاروند سیاست های توسعه دریامحور» و «نظامنامه کیفیت انجمن مهندسی دریایی ایران» نمود.

حسن رضا صفری، رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی گفت: انجمن مهندسی بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبری اقدام به تدوین کتاب «کاروند سیاست های توسعه دریامحور» نموده است.

وی گفت: کاروند اصولا در ادبیات فارسی موضوعیت دارد؛ و به دائرة المعارف و مجموعه ای از موضوعات مرتبط با یک مسئله که به صورت ساده، شیوا و مرتب درآورده شده باشد، کاروند می گویند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: در این کتاب کلیه قوانین و مقررات، لوایح، بخشنامه ها، ابلاغیه ها، اسناد بالا دستی، سیاست های کلی و تدابیر رهبری در زمینه توسعه دریایی را جمع آوری کرده ایم.

صفری در ادامه گفت: در این کتاب به اقتصاد آبی در تعاریف روز جهانی از بخش ها و زیر بخش های دریایی و ساختار نهادی کشورها در زمینه دریایی اشاره شده است.

وی افزود: امروزه اقتصاد آبی جایگزین اقتصاد دریا شده است؛ و حوزه های جدیدی را که وارد تعاریف بین المللی این معقوله شده است را در کاروند به آن پرداخته ایم.

برای دانلود فایل های کتاب «کاروند سیاست های توسعه دریامحور» و «نظامنامه کیفیت انجمن مهندسی دریایی ایران» کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟