۱۴۰۳/۰۳/۲۹
حمل و نقل دریایی؛

افزایش کرایه حمل دریایی از چین به ایران، در پی جنگ اقتصاد آمریکا و چین

وزارت بازرگانی دولت آمریکا، اعلام کرد: تعرفه واردات برخی از گروه های کالایی از مبدا چین بین 25 تا 100 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
افزایش کرایه حمل دریایی از چین به ایران، در پی جنگ اقتصاد آمریکا و چین

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از تین نیوز، طبق اعلام رسمی USTR (وزارت بازرگانی دولت ایالات متحده آمریکا) این افزایش تعرفه از 1 آگوست سال جاری میلادی (11 مرداد ماه سال 1403) اجرایی خواهد شد. این افزایش تعرفه منجر به حذف یا محدود شدن صادرات بسیاری از گروه های کالایی از چین خواهد شد.

این رخداد، تاثیر بسیار مهمی در حمل و نقل بین المللی به خصوص کشتیرانی ایفا کرده است. به طوری که صادرکنندگان چینی علاقه دارند تا از این مدت زمان باقی مانده برای صادرات کالای خود به آمریکا استفاده نمایند. هم اکنون افزایش تقاضا در مسیر دریایی چین به آمریکا تا حدی افزایش پیدا کرده است که کشتیرانی بین المللی، حتی در غرب آسیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بدین معنی که افزایش کرایه های حمل و نقل دریایی مسیر چین به آمریکا به دلیل افزایش تقاضا، منجر به ارسال کانتینرها برای این مسیر گردیده است. این موضوع منجر به کمبود کانتینر در سایر مسیرها از جمله چین به ایران گردیده و کرایه های دریایی را در دو هفته اخیر تا 30 درصد افزایش داده است. پیش بینی می شود تا اواخر تیرماه این افزایش کرایه حمل دریایی ادامه پیدا کرده و به اوج خود برسد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟