۱۴۰۳/۰۴/۱۸
امنیت دریایی؛

نقش دانشگاه علوم دریایی نوشهر در تربیت افسران دریایی کشور

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت: مازندران مهد پرورش افسران دریایی کشور است.
نقش دانشگاه علوم دریایی نوشهر در تربیت افسران دریایی کشور

 

ه گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری در همایش «تحولات ژئوپلتیکی و ژئو استراتژیکی قرن معاصر در حوزه دریایی و راهکارهای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدها» در دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود : امروز بسیاری از کشورهایی که رشد کردند بیشتر از طریق اهمیت دادن به دریا بوده است.

وی اظهار کرد: بنابراین با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از تهدیدهای احتمالی در حوزه دریا جلوگیری شود تا خدای ناکرده شاهد خسارت نشویم.

دریادار شفقت رودسری خاطرنشان کرد: امروز اگر کشوری بخواهد در مسیر رشد گام بردارد یکی از مهم ترین راه ها از طریق دریا بوده و تحقق این مهم مستلزم تحولات است.

 

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر ادامه داد: برای آنکه از این فرصت ها و ظرفیت های موجود به بهترین شکل بهره ببریم، برگزاری این همایش ها یکی از راه های آن است.

دریادار شفقت رودسری افزود : امروز توسعه فناوری با ۲ دهه گذشته متفاوت بوده و هر لحظه در حال تغییر است که باید از فرصت های پیش آمده نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به آنکه این همایش در ۱۷ و ۱۸ آبان ماه در ۶ محور اصلی قرار است در دانشگاه امام خامنه ای منطقه زیباکنار برگزار شود، اضافه کرد : حسب تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش این آیین در ۲ محور "ژئو پلیتیکی و ژئو استراتژیکی" در دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت : در این همایش ۴۰ مقاله دریافت شده و تعداد هشت مقاله در این همایش از سوی استادان ارایه می شود و داوران ارزیابی خواهند کرد.

وی افزود : امروز دانشگاه علوم دریایی امام خمینی مهد پرورش افسران دریایی در کشور است به عبارتی قطب توسعه در حوزه دریا محسوب می شود و این دانشگاه ها از جمله در زمینه کشتیرانی، سازمان فراجا و نفتکش ها فعالیت دارد.

 

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در دانشگاه علوم دریایی امروز با حضور شماری از فرمانده هان و کارشناسان امر در دانشگاه علوم دریایی نوشهر آغاز شد.

به گفته شفقت رودسری ۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟