۱۴۰۳/۰۴/۰۹
اخبار بین المللی دریایی؛

معضل تامین قطعات و ایمنی ناوگان دریایی روسیه در تحریم ها

تحریم غرب علیه روسیه باعث خروج سازندگان موتور کشتی و همچنین صادرکنندگان گواهی‌های ایمنی شده و به چالش‌های ناوگان این کشور افزوده است.
معضل تامین قطعات و ایمنی ناوگان دریایی روسیه در تحریم ها

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، بر اساس تدابیری که در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، اتحادیه اروپا، تحریم‌هایی را علیه شرکت دولتی و بزرگ نفتکش سوفکامفلوت روسیه و ایگور تونکوویدوف، مدیر عامل آن، اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در اوایل سال جاری، ۱۴ نفتکشی را که سوفکامفلوت در آنها سهم داشت، هدف تحریم قرار داد.

تونکوویدوف در اظهاراتی به رویترز اعلام کرد: سوفکامفولت واقعا از اینکه حمل و نقل دریایی ایمن کیفیت بالا، قربانی انگیزه‌های ژئوپلیتیکی کوتاه مدت می‌شود، مایوس شده است و این تحریم‌ها مطمئنا به بهبود ایمنی حمل و نقل دریایی به ویژه در آب‌های اروپا کمک نمی‌کند.

سوفکامفلوت به شدت به جداسازی ناوگان تجاری جهان به اردوگاه‌های متخاصم، تخریب فرهنگ ایمنی و ارزش‌های کسب شده توسط صنایع دریایی در دهه‌های گذشته، اعتراض دارد. مدیرعامل سوفکامفلوت گفت: این گروه مطمئنا به رعایت بالاترین استانداردها پایبند خواهد ماند.

تونکوویدوف در آوریل به خبرنگاران گفته بود: تحریم‌ها بر فعالیت این شرکت تاثیر گذاشته و چشم‌انداز جغرافیایی و تجاری ما را محدود کرده است.

سوفکامفلوت که قبلا یکی از شرکت‌های بزرگ گرداننده نفتکش در جهان بود، در سال ۲۰۲۳، حدود ۷۵ میلیون تن نفت را به طور عمده به بازارهای چین، هند و منطقه مدیترانه حمل کرد.

تحریم‌های غرب علیه روسیه، باعث خروج شرکت‌های خدمات بین‌المللی مانند سازندگان موتور کشتی و همچنین صادرکنندگان گواهی‌های ایمنی شده و به چالش‌های ناوگان این کشور افزوده است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات صنعت کشتیرانی جهانی هم نسبت به خطرات ایمنی ناشی از صدها نفتکش فرسوده و غیرقابل کنترل در ناوگان به اصطلاح سایه که نفت را از کشورهای تحت تحریم حمل می کنند، هشدار داده اند.

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟