۱۴۰۳/۰۴/۱۱
اخبار بنادر؛

محدودیت ها در توسعه بندر بوشهر

بندر بوشهر به دلیل محصور بودن در بافت مسکونی شهر، با محدودیت توسعه و نارضایتی تجار در تخلیه و بارگیری کالا روبرو می باشد.
محدودیت ها در توسعه بندر بوشهر

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بندر بوشهر به دلیل محصور بودن در بافت مسکونی شهر، با محدودیت توسعه روبرو است که این مشکل باعث شده تا عملیات بندری به سختی انجام شود، تخلیه بار زمان بر و با افزایش هزینه خواب کشتی نارضایتی تجار افزایش یابد.

در منطقه ویژه بوشهر ۲ تعداد زیادی انبار بلااستفاده مانده که برای حل توأمان این محدودیت‌ها، در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان بوشهر، با پیشنهاد استان، جابجایی کالا بین این دو منطقه ویژه، خارج از رویه‌های ترانزیت و تنها با رویه اداری موافقت شد.

با وجود اینکه در حال حاضر با همکاری ستاد نظارت بر گمرکات استان تا حدودی امکان اجرای این رویه میسر شده است، اما همچنان سامانه گمرک ایران این رویه را نمی‌تواند پوشش کامل دهد که لازم است واحد فناوری اطلاعات گمرک ایران هرچه سریع‌تر این بستر را در سامانه گمرک فراهم کند.

طبق اعلام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری  در این استان وجود دارد که اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چهار بندر آن شامل بندر بوشهر، بندر گناوه، بندر دیّر و بندر کنگان حضور مالکیتی و در مابقی بنادر ازجمله بندر خارگ و بندر عسلویه حضور حاکمیتی دارد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر انجام شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۱۸ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟