۱۴۰۳/۰۷/۰۷
اخبار بنادر؛

ترانزیت کالا در بندر آبادان شبانه روزی شد

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان، بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۲۴ ساعته شد.
ترانزیت کالا در بندر آبادان شبانه روزی شد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، کامبیز مالکی زاده اظهار کرد: همزمان بودن انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان با توجه به رشد فعالیت در آن منجر به افزایش ترافیک تردد خودروهای حمل و تخلیه بار از جمله هنگام ورود و خروج کالا از انبارها و محوطه بندری می‌شود.

وی افزود: به منظور تسهیل در ترافیک شهری و بندر تصمیم بر این شد که در ۲ زمان مختلف و به صورت تفکیکی، عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان انجام شود.

مالکی‌زاده افزود: تمام سعی و تلاش کارکنان بندر آبادان بر این است که در تمام زمان شبانه روز فعالیت در بندر با دقت و ایمنی بیشتری انجام شود؛ از این پس عملیات صادرات در زمان اداری و تا ساعت ۱۵ خواهد بود و پس از آن عملیات تخلیه بار وارداتی شناورها در بندر آغاز می‌شود.

وی گفت:زمان عملیات تخلیه کالا بر حسب میزان و حجم آن در ساعت‌های مختلف شب ادامه خواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه محیط بندر آبادان از نظر روشنایی در شب مشکلی برای فعالیت اقتصادی ندارد گفت : ۲ گروه نیروی انسانی در ۲ نوبت کاری و با تجهیزاتی کافی روند تخلیه کالاهای وارداتی را انجام می‌دهند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان توضیح داد: این طرح باعث می شود که در زمان ساعت‌های اداری، صرفا عوامل عملیات صادرات و پس از آن گروه دوم به عنوان متخصص انجام عملیات تخلیه بار وارداتی، در محوطه و انبارها حضور داشته باشند که این مهم ترافیک در خیابان‌های اطراف بندر را روان‌تر می‌کند.

بندر آبادان در حاشیه اروندرود و در مرکز شهر قرار دارد. شهرستان آبادان دارای سه بندر در اروندکنار، چوئبده و آبادان است.

نزدیکی به بنادر کشورهای کویت و عراق زمینه مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی از این بنادر است.

منبع: بازار

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟