۱۴۰۳/۰۳/۲۹
امنیت دریایی؛

فرماندهی اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا، چین را تهدید به تهاجم مرگبار کرد

فرماندهی حوزه هند و اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا: در صورت حمله به تایوان، چین با تهاجم مرگباری از سمت تسلیحات بدون سرنشین مواجه خواهد شد.
فرماندهی اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا، چین را تهدید به تهاجم مرگبار کرد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، «ساموئل پاپارو» رئیس فرماندهی حوزه «هند-اقیانوسیه» در ارتش آمریکا به روزنامه «واشنگتن پست» ادعا کرد چین در صورت حمله به تایوان با تهاجم مرگبار بزرگی از سمت تسلیحات بدون سرنشین از هوا و دریا مواجه و زمین‌گیر خواهد شد.

این دریاسالار ارتش آمریکا نام این استراتژی را «جهنم‌دره» اعلام کرده و گفت هدف آن پرت کردن حواس چین و خرید زمان برای پاسخ واشنگتن است.

او در مصاحبه با واشنگتن پست در محل اجلاس موسوم به «گفت‌وگوی شانگری-لا» در سنگاپور اظهار کرد: «می‌خواهم تنگه تایوان را تبدیل به منظره جهنمی سلاح‌های بدون سرنشین با استفاده از برخی توانمندی‌های طبقه‌بندی شده کنم.»

او ادامه داد: «من با این کار می‌توانم زندگی آنها را به مدت یک ماه فلاکت‌بار کنم و این باعث خریدن زمان برای بقیه کارها خواهد شد.»

به نوشته پایگاه «بیزنس اینسایدر»، این طرح ادعایی شامل پرتاب هزاران سلاح بدون سرنشین از شناورهای سطحی و زیردریایی‌های بدون سرنشین تا هواپیماهای بدون‌ سرنشین با هدف نبرد با نیروهای حمله‌کننده چین به مجرد گذر کردن آنها از تنگه تایوان است و این یک به اصطلاح «خط اول دفاع» را ایجاد می‌کند.

طبق این گزارش، آمریکا با توجه به اینکه برای این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه ادوات بدون سرنشین ارزان و قابل اعتماد دارد، یک ابتکار عمل به نام «همانندساز» (Replicator) را برای این منظور اجرا کرده است.

وزارت دفاع آمریکا سال گذشته میلادی رسما این برنامه را اعلام کرد که یک برنامه بلندمدت به منظور به کار گرفتن هزاران سامانه خودکار است. بیزنس اینسایدر نوشت، این طرح پیشرفتی نسبتا کم داشته است.

«کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا ماه مارس گذشته گفت پنتاگون به دنبال صرف یک میلیارد دلار در سال مالی جاری بر ابتکار عمل «همانندساز» است. هیکس تابستان گذشته ادعا کرد هدف این طرح مقابله با «بزرگ‌ترین مزیت» ارتش چین، یعنی انبوه بودن «کشتی‌ها، موشک‌ها و نفراتش» است.

رئیس سابق فرماندهی هند-اقیانوسیه در ارتش آمریکا سال گذشته گفت آمریکا به دنبال دست یافتن به یک «مزیت نامتقارن» از طریق توانمندی‌های بدون سرنشین است. ادعاهای ساموئل پاپارو بعد از آن مطرح شدند که ارتش چین اخیرا دست به اجرای یک مانور نظامی بزرگ در اطراف تایوان زده و در جریان این مانور عملا این جزیره را محاصره کرد و توانمندی‌های قوای مشترک را به نمایش گذاشت.

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟