۱۴۰۳/۰۴/۱۴
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه نشست DBA آکادمی سیراف مطرح کرد؛

ضرورت توسعه کسب و کار در صنایع پایین دستی و خطوط دریایی

زارعی درباره پروژه DBA خود گفت: آخرین وضعیت هماهنگی بین صنایع بالادستی، پایین دستی و میان دستی درحوزه نفت و گاز بررسی شد.
ضرورت توسعه کسب و کار در صنایع پایین دستی و خطوط دریایی

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، علی زارعی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از دانش پذیران سومین دوره DBA آکادمی دریایی سیراف درباره تاثیر این دوره بر دیدگاه مدیریتی خود گفت: در ابتدا لازم می دانم که از آقای دکتر حسن ضیایی و مجموعه شان تشکر کنم. در واقع آکادمی دریایی سیراف خلائی که سالها بین علم و صنعت در کشور بود را پرکرده است. این دوره بسیار خوب است و برای همه مدیران شاغل در صنعت دریایی کشور آن را توصیه می کنم.

لزوم توجه به صنایع پایین دستی و میان دستی در صنعت نفت و گاز

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به موضوع پایان نامه ارائه شده در دوره سوم DBA آکادمی دریایی سیراف، افزود: در این دوره علاوه بر ارتباطاتی که با دوستان متخصص و افراد صاحبنظر پیدا کردم، در مورد فعالیت های حوزه و صنعت دریایی کشور اطلاعات بروز شده و آکادمیکی را بصورت منسجم تر و فشرده تر با دید اجرایی و مارکتینگ و کسب و کار که به آن پرداخته شد، بدست آوردم.

زارعی بیان داشت: عنوان پروژه اینجانب «ضرورت توسعه کسب و کار در گسترش خطوط دریایی در انطباق با آینده بازار نفت و گاز ایران» است. چیزی که بررسی کردیم آخرین وضعیت هماهنگی بین صنایع بالادستی، پایین دستی و میان دستی درحوزه نفت و گاز بود و ضرورت توسعه، تعمیرات و نگهداری صنایع میان دستی ما و خطوط انتقالی دریایی بود. این حوزه به عنوان یک بخش درآمدزا و یک بازار آینده دار می باشد، که به ظرفیت و چالش های آن در کشور پرداخته نشده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه علی رغم اینکه ما در کشور شرایط بسیار خوبی را در صنایع بالادستی مان و ذخایر خوبی داریم، اما ارتباط آن ها با صنایع پایین دستی ما که درواقع همین خطوط انتقالی هست برقرار نشده و از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود. ما در حوزه زیرساخت ها به ویژه تعمیرات و نگهداری واقعا دچار چالش هستیم که امیدوارم به عنوان یک بازار کسب وکار جدی بتوان به آن نگاه کرد.

منطقه آزاد اروند، دروازه‌ای به سوی اقتصاد دریا محور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد: با توجه به وجود دو بندر آبادان و خرمشهر و همجواری که با رودخانه اروند و خلیج فارس داریم، یکی از وظایف منطقه آزاد ضرورت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای تولید و اشتغال زایی و تسهیل کسب و کارها است.

وی ادامه داد: یکی از صنایعی که درکشور باید به آن پرداخته شود و در این مدت از آن غفلت شده، ضرورت کسب و کار های دریایی و اقتصاد دریا محور است که فکر می کنم با توجه به سومین دورهDBA آکادمی سیراف که در آن شرکت کرده ایم که می تواند خیلی به ما در توسعه صنایع دریایی درحاشیه اروند و خلیج فارس، با توجه به اینکه خوزستان، یک استان ساحلی است کمک کند.

ملاحظات ستاد کل نیروهای مسلح دلیل کندی برچیدن دژنظامی حاشیه اروند

علی زارعی تاکید کرد: دژ اروند که به عنوان یک دژ دفاعی مرزی حدود 34 کیلومتری درطول رودخانه اروند کشیده شده، متاسفانه باعث شده که مردم آبادان و خرمشهر نتوانند از فضای ساحلی اروند استفاده کنند. یکی از دغدغه های اصلی اینجانب که در منطقه آزاد اروند پیگیری کردم موضوع برداشتن دژ بوده بصورت جدی آن را دنبال کرده ایم و در این باره رایزنی های خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم.

وی بیان نمود: همچنین از معاونت کمیسیون عمران مجلس، این موضوع را بصورت جدی پیگری کرده ایم. توافقات خوبی انجام شده و بخشی از این کار را با برداشتن دژ از آبادان شروع کردیم که البته ادامه این روند نیازمند یک جدیت و حمیت ملی است؛ یعنی یک نگاه ملی را می طلبد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: نیروهای مسلح ما ملاحظات و ضرورت هایی را مدنظر دارند که باتوجه به شرایط خاص ما و همجواری با عراق و بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد، و با توجه به مشکلاتی که درخصوص ناامنی برخی از کشورها در منطقه به وجود می آید باید بحث پدافند غیرعامل آن درنظر گرفته شود، اما آن چیزی که توافق شده این بوده که با در نظر گرفتن تمامی عوامل مذکور در تمامی جهات، ایجاد بستر و زیرساخت مناسب برای پیش بینی ملاحظاتی که باید از حیث موارد دفاعی و پدافند غیرعامل رعایت بشود، و عملیات شروع برداشتن و جمع آوری دژ را آغاز شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟