۱۴۰۳/۰۷/۰۸
امنیت دریایی؛

شناسایی زیر دریایی فوق سری آمریکا توسط کاربران گوگل مپ

کاربران نقشه گوگل اعلام کردند که نمونه اولیه زیردریایی فوق سری نیروی دریایی آمریکا به نام «مانتا ری» در تصاویر ماهواره‌ای به وضوح قابل مشاهده است.
شناسایی زیر دریایی فوق سری آمریکا توسط کاربران گوگل مپ

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، تصاویر ماهواره‌ای این وسیله نقلیه که در پایگاه دریایی پورت هوئنِمی در کالیفرنیا پهلو گرفته، روز یکشنبه در فضای مجازی منتشر شد. شکل منحصر به فرد این وسیله که یادآور فیلم جنگ ستارگان است، در مقایسه با سایر شناورهای اطراف آن کاملاً مشخص است.

این وسیله خودران پیشرفته که توسط شرکت نورثروپ گرومن و به عنوان بخشی از پروژه نیروی دریایی آمریکا برای توسعه سلاح‌های زیرآبی برد بلند ساخته شده، قادر است برای مدت‌های طولانی در کف دریا در حالت کم‌مصرف باقی بماند.

دکتر کایل ورنر، مدیر برنامه Manta Ray در آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) گفت: این وسیله با استفاده از شناوری و لغزش کارآمد در آب حرکت می‌کند. آزمایش‌های موفقیت‌آمیز «مانتا ری» در مقیاس کامل، آمادگی این وسیله را برای پیشرفت به سمت عملیات واقعی تأیید می‌کند.

طراحی ماژولار این وسیله امکان جداسازی و حمل آن در کانتینرهای حمل و نقل معمولی را فراهم می‌کند که نیاز به تأسیسات بندری اختصاصی را از بین می‌برد. نیروی دریایی آمریکا بیش از سه ماه را صرف آزمایش این وسیله در سواحل جنوبی کالیفرنیا کرده است.

تحلیلگران دفاعی معتقدند تلاش نیروی دریایی آمریکا برای توسعه فناوری پهپادهای زیردریایی، به عنوان یک اقدام استراتژیک در مقابل عملیات زیردریایی روسیه و چین طراحی شده است. روس‌ها نیز در حال توسعه پهپادهای زیردریایی خود هستند و سال گذشته اعلام کردند قصد دارند حدود ۳۵ فروند از این وسایل را تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟