۱۴۰۳/۰۶/۲۶
محیط زیست دریایی؛

ساخت و افتتاح 16 آب شیرین کن در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: ۱۶ آب شیرین کن به ظرفیت ۱۵۸ هزار مترمکعب در این استان افتتاح شده یا در دست ساخت است.
ساخت و افتتاح 16 آب شیرین کن در استان بوشهر

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، احمد محمدی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران آب استان بوشهر اظهار کرد: این استان نیازمند تامین آب پایدار و در این راستا مهمترین راهکار، استفاده از ظرفیت دریا است که تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: دولت سیزدهم نگاه خاص و ویژه ای به تامین آب در استان بوشهر داشت و شهید جمهور در این زمینه دستورات خوبی صادر کرد که می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: رییس جمهور شهید در پی مطالبات مردم نسبت به تامین آب شرب، دستور موکد برای اجرای آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر را صادر کرد و به طور مکرر نیز پیگیر پیشرفت فیزیکی این پروژه بود.

محمدی زاده بیان کرد: با تلاش شبانه روزی انجام گرفته، هم اکنون مخزن نگهداری پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد دارد و کل پروژه نیز از پیشرفت ۲۳ درصدی برخوردار است.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها برای تکمیل این یادگار ارزشمند رئیس جمهور شهید بیان کرد: امید است با روند مطلوب ساخت آب شیرین کن‌ها در بوشهر، این استان طی آینده‌ای نه چندان دور در تامین آب آشامیدنی به خودکفایی برسد.

محمدی زاده افزود: خودکفایی در تامین آب آشامیدنی پایدار یکی از ملزومات پدافند غیرعامل است که استان بوشهر در دولت سیزدهم توانسته گام‌های بزرگ و موثری در این حوزه بردارد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟