۱۴۰۳/۰۷/۱۴
امنیت دریایی؛

رونمایی از زیر دریایی بدون سرنشین نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش از شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV با توان عملیاتی 200 متر عمق و 24 ساعت دریانوردی رونمایی کرد.
رونمایی از زیر دریایی بدون سرنشین نیروی دریایی ارتش

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش شنبه، 11 آذرماه 1402، با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر حمداله نصراللهی معاون علوم،‌ تحقیقات و فناوری ارتش، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، دریادار عباس فاضل‌نیا فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان این نیرو در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

در این نمایشگاه بخشی از آخرین دستاوردهای علمی و فنی نداجا در حوزه های مختلف تسلیحات دریایی سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح سامانه های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمد.

از جمله دستاوردهای رونمایی شده در این نمایشگاه شناور بدون سرنشین ROV با قابلیت کنترل از راه دور، شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف‌خواب، و حمل محموله جهت پاکسازی و انهدام مین‌ها می باشد.

این شناور تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات و ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین های دریایی به‌کار گرفته می‌شود.

همچنین در این نمایشگاه از شناور سطحی هوشمند و با موتور DC که یک شناور بدونه سرنشین است، رونمایی شد.

در این نمایشگاه همچنین از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی رونمایی شده و همچنین نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟