۱۴۰۳/۰۷/۱۴

رشد 71 درصدی عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش ۷۱ درصدی عملیات کانتینری از ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته در مجتمع بندری انزلی خبرداد
رشد 71 درصدی عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت مدت مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بندر با رشد ۳ درصدی و در تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی شاهد رشد ۵۲ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه در این یازده ماه یک میلیون و ۳۷۸ هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده، افزود: این کالاها شامل چوب، آهن آلات، انواع غلات (ذرت، جو و گندم) انواع مصالح ساختمانی (سرامیک و کاشی)، مواد اولیه شیمیایی و فرآورده های نفتی بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد قابل توجه ترانزیت کالا در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: در بخش ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی به ترتیب رشد ۳۳۲ و ۴۰۲ درصدی را تجربه کردیم.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان یونسی با بیان اینکه در یازده ماهی که از سال ۱۴۰۱ گذشت، تعداد ۴۶۹ فروند کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شده اند، تصریح کرد: ۸ هزار و ۳۸۸ TEU در ۱۱ ماه سال جاری در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

 

درباره اخبار بنادر بیشتر بخوانید:

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟