۱۴۰۳/۰۷/۱۴

دریا مسیر پیشرفت

بازدید رئیس فراکسیون توسعه دریا محور مجلس به همراه عضو ناظر مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور
دریا مسیر پیشرفت

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، رئیس فراکسیون توسعه دریا محور مجلس به همراه عضو ناظر مجلس شورای اسلامی  در روز چهارشنبه، هفتم دیماه از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بازدید کردند.

در این جلسه منصور آرامی - نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عبدالناصر درخشان، نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان به همراه رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و جمعی از مدیران شورا حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه سعید جعفری، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، اهم فعالیتهای دبیرخانه شورا در راستای تدارک برگزاری دهمین جلسه شورا با حضور ریاست محترم جمهور و وزرای عضو را تشریح کرد. همچنین نحوه برگزاری جلسات کمیته راهبری در حوزه های مختلف صنایع و امور دریایی و جلسات شورای معاونین در دبیرخانه و مصوبات خروجی آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سپس منصور آرامی - نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان محورهای فعالیت فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی،  خاطر نشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی چند سال است که فراکسیون اقتصاد دریامحور را داریم و با نمایندگان دریایی استانهای ساحلی در شمال و جنوب کشور و بعضی از نمایندگان غیردریایی، نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم، البته حوزه دریایی حوزه مبسوطی است، اما ما در مجلس خودمان را ملزم می‌دانیم در این حوزه نشست‌های تخصصی داشته باشیم تا چالش‌های موجود را احصا کرده و حل کنیم. همچنین اگر لازم است قانونی را وضع یا اصلاح کنیم تا سهم خود را از اقتصاد دریامحور افزایش دهیم.

در ادامه عبدالناصر درخشان، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی صنایع دریایی کشور،  هدف از برگزاری این جلسات را پیگیری توسعه همه جانبه استانهای ساحلی در راستای اقتصاد دریامحور عنوان کرد.وی با اشاره به توانمندیهای موجود در سواحل استان سیستان و بلوچستان و جذابیتهای سرمایه گذاری در این استان، خواستار توسعه هر چه بیشتر صنایع دریایی و نگاه ویژه به سواحل کشور شد.

در این جلسه، علاوه بر بررسی راهکارهای هم افزایی ارگانهای دریایی کشور، به قوانین دریایی سایر کشورها از جمله قانون جونز اشاره شد. همچنین با توجه به مباحث مطرح در حوزه اصلاح قوانین دریایی کشور ، بر لزوم اخذ نظر نخبگان دریایی کشور  تاکید گردید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟