۱۴۰۳/۰۴/۱۱
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛

حضور 560 شناور سنتی در بندر گناوه

محمد شکیبی نسب: با اجرای طرح توسعه بندر گناوه، شرایط ۵۶۰ شناور سنتی، تسهیل و زمینه رونق اقتصاد دریاپایه در این شهرستان فراهم خواهد شد.
حضور 560 شناور سنتی در بندر گناوه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، محمد شکیبی نسب در بازدید معاون عمرانی استاندار بوشهر و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی از روند اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ششم و هفتم توسعه و تاکید رهبری در بحث توسعه اقتصاد دریامحور سازمان بنادر و دریانوردی در کلیه بنادر کشور از جمله بنادر استان بوشهر برنامه‌های توسعه ای بسیار خوبی در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از این برنامه های توسعه ای، در بندر گناوه محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به سنوات طولانی که اقدام توسعه ای در بندر گناوه انجام نشده بود در این مرحله با توجه به مشکلات ایمنی و تردد که در بندر گناوه وجود داشت و همچنین وقوع آتش سوزی و مطالبه جدی مردمی طرح توسعه این بندر در سال گذشته عملیاتی شد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان گناوه از راه دریا ارتزاق دارند که در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی در بحث توسعه بندر گناوه برای ارتقاء ظرفیت‌ شناورهای ۲ هزار تنی به ۵ هزار تنی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی افزود: طرح توسعه جامع بندر گناوه اکنون بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام این طرح امکان تخلیه و بارگیری شناورهای پنج هزار تنی را در بندر گناوه فراهم می‌کند.

شکیبی نسب ادامه داد: با خاتمه طرح توسعه جامع در بندر شرایط برای تردد کشتی‌های پنج هزار تنی فراهم و مشکل دیرینه نبود ایمنی تردد در گناوه برطرف خواهد شد.

با اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه در آینده نزدیک در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهرستان تحولی چشمگیر ایجاد خواهد شد.

موج‌شکن در نظر گرفته شده در فاز نخست این طرح در مجموع به طول ۲ هزار و ۳۸۸ متر اجرایی خواهد شد که ۶۱۹ متر مربوط به موج شکن شمالی و یک‌هزار و ۷۶۹ متر مرتبط با موج شکن جنوبی است.

همچنین یک دیوار حفاظتی (بتنی) به طول یک‌هزار و ۷۰۰ متر و ۹۸۰ هزار متر مکعب لایروبی در فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟