۱۴۰۳/۰۶/۳۰

توسعه توربین های بادی دریایی با استفاده از فناوری گرافن

دانشگاه نیوجرسی اعلام کرد: یک استارتاپ برای توسعه توربین های بادی در دریاها و افزایش تولید انرژی پاک از فناوری گرافن استفاده می کند.
توسعه توربین های بادی دریایی با استفاده از فناوری گرافن

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از ایرنا، در تارنمای دانشگاه نیوجرسی آمریکا نوشته شده: شرکت گرافن لایرز (Graphene Layers) که یک استارتاپ حوزه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن است و شرکت روتگرز اکوکمپلکس (Rutgers EcoComplex) در آمریکا به همراه مرکز نوآوری انرژی پاک و برنامه شتاب‌دهنده زنجیره تأمین باد دریایی همکاری مشترکی را اغاز کردند که هدف از آن کمک به تولید انرژی پاک، توسعه پایدار و یکپارچه‌سازی فناوری گرافن برای برنامه‌های کاربردی باد دریایی (OSW) است.

این مشارکت بر تدوین و تجاری‌سازی راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن که به توسعه پایدار زنجیره تأمین OSW کمک خواهد کرد و به مقابله با برخی از چالش‌های مهم زیست محیطی و اجتماعی در جهان برمی‌خیزد، متمرکز می شود

فناوری گرافن می‌تواند نقش اساسی در تولید توربین بادی داشته باشد زیرا اجزای توربین می‌توانند قوی‌تر و با دوام‌تر تولید شوند و در نتیجه تولید انرژی کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از OSW ایجاد شود. این همکاری با هدف ادغام راه‌حل‌های پیشرفته فناوری‌های گرافن برای تولید انرژی پاک است.

الهاز شیلیولا بنیانگذار شرکت استارتاپ گرافن لایرز گفت: برنامه شتاب‌دهنده Windignite Rutgers EcoComplex برای پیشبرد تلاش‌ها جهت توسعه فناوری گرافن و کمک به توسعه پایدار اجرا می شود. اطمینان داریم که این همکاری منجر به پیشرفت های چشمگیر می شود.

سرپیل گوران از مدیران شرکت روتگرز اکوکمپلکس هم گفت: ما هیجان‌زده هستیم که ‌ استارتاپ گرافن لایرز در حال پیوستن به برنامه شتاب‌دهنده است، ما تا به امروز از طریق انکوباتور و برنامه شتاب‌دهنده به بسیاری از شرکت‌های فناور در حوزه انرژی پاک خدمات ارائه داده ایم و اطمینان داریم که از طریق برنامه شتاب‌دهنده Windignite پشتیبانی مشابهی را برای گرافن لایزر ارائه می دهیم.

وی یادآور شد: این همکاری به نوآوری کمک می‌کند و تأثیر مثبتی در صنایع از جمله بخش تولید توربین های بادی ایجاد می‌کند که در آن فناوری‌های گرافن می‌تواند نقش اساسی داشته باشند.

 

درباره اخبار بین المللی دریایی بیشتر بخوانید:

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟