۱۴۰۳/۰۶/۲۶
امنیت دریایی؛

ترور اسماعیل هنیه و حضور 12 فروند کشتی نظامی آمریکا در خاورمیانه

الجزیره نوشت: طبق ادعای مقامات آمریکایی 12 فروند کشتی جنگی آمریکا پس از ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر در خاورمیانه مستقر شده است.
ترور اسماعیل هنیه و حضور 12 فروند کشتی نظامی آمریکا در خاورمیانه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، طبق اعلام مقامات آمریکایی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (جنبش حماس) و فواد شکر از فرماندهان ارشد نظامی حزب الله لبنان با افزایش احتمال درگیری بین ایران و اسرائیل، ایلات متحده به طور استراتژیک یک گروه ضربتی ناوهواپیمابر را در آب های خلیج فارس و در نزدیکی ایران مستقر کرده است.

حضور گروه ضربتی(CSG-9) متشکل از ناو هواپیمابر تئودور روزولت و یک مکمل کامل از ناوشکن های کلاس Arleigh Burke در خلیج فارس طبق تصاویر ماهواره ای تایید شده است.

تصاویر ماهواره ای نشان داد که گروه ضربتی(CSG-9) و در راس آن (CVN 71) USS Theodore Roosevelt در 140 کیلومتری شمال شرقی منامه، بحرین قرار داشتند.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت CSG از هند و اقیانوس آرام منتقل و در 12 ژوئیه وارد منطقه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا شد.

طبق اخبار و اطلاعات منتشر شده از نحوه ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اسماعیل هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران آمده بود و در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال شهر مستقر بود که طی عملیات تروریستی حدود ساعت دو بامداد روز چهارشنبه اتفاق افتاد به وسیله  اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید، که جزئیات بیشتر آن به وسیله نهادهای امنیتی- اطلاعاتی در دست بررسی می باشد. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟