۱۴۰۳/۰۶/۲۶
امنیت دریایی؛

اعزام نیروی دریایی هند به دریای عمان در پی حمله به تانکر نفتی

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی به پلوتو را نپذیرفته است، اما ایالات متحده ایران را مسئول این حمله اعلام کرده است
اعزام نیروی دریایی هند به دریای عمان در پی حمله به تانکر نفتی

 

 به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، پس از آنکه یک تانکر نفتی مرتبط با هند در خاورمیانه مورد حمله پهپادی قرار گرفت، نیروی دریایی این کشور اعلام کرد به منظور «بازدارندگی» سه کشتی جنگی به دریای عرب اعزام می‌کند.

به گزارش العربیه، نیروی دریایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با نظر به حملات اخیر در دریای عرب، نیروی دریایی هند ناوشکن‌های موشک‌دار هدایت‌شونده کوچی، مورموگائو، و کلکته را برای حفظ بازدارندگی خود به مناطق مختلف این دریا اعزام کرده است.»

تانکر «اِم‌وی چِم پلوتو» اخیرا در 370 کیلومتری غرب سواحل گجرات مورد حمله قرار گرفت. این حمله تلفات جانی نداشت، اما باعث آتش‌سوزی شد، که خدمه آن را به سرعت خاموش کردند. سرنشینان کشتی 21 هندی و یک ویتنامی بودند.

پلوتو تانکر شیمیایی متعلق به ژاپن است که تحت پرچم لیبریا فعالیت می‌کند و توسط هلند اداره می‌شود. «آمبری»، یک شرکت تحقیقات امنیت دریایی بریتانیایی، گفته این کشتی با اسرائیل مرتبط است، اما ارتباط آن را مشخص نکرده است.

پس از این حمله پهپادی، یک کشتی گارد ساحلی هند روز دوشنبه پلوتو را تا بمبئی اسکورت کرد.

به گفته ‌بی‌بی‌سی، هند به شدت به محموله‌های سوخت خاورمیانه وابسته است، و هر گونه اختلالی در ارسال نفت خاورمیانه می‌تواند برای هند مشکل‌ساز باشد.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در این باره گفت که نیروی دریایی هند نظارت خود بر دریاها را افزایش داده است، و افزود هند کسانی که مسئول این حمله هستند را پیدا خواهد کرد و «اقداماتی سخت» علیه آنها انجام خواهد داد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی به پلوتو را نپذیرفته است، اما ایالات متحده ایران را مسئول این حمله اعلام کرده است. حوثی‌های یمنی که متحد ایران هستند، اخیرا در واکنش به حمله اسرائیل به نوار غزه، حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟