۱۴۰۳/۰۴/۱۰
در نشست معرفی چارچوب سرمایه گذاری در تامین خدمات دکل های حفاری مطرح شد؛

ارائه شرایط خرید تضمینی خدمات دکل های حفاری

از سوی مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، چارچوب قراردادی خرید تضمینی خدمات حفاری در این شرکت تشریح شد.
ارائه شرایط خرید تضمینی خدمات دکل های حفاری

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، معاون سرمایه گذاری و بررسی اقتصادی طرح های مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، در تشریح چارچوب قراردادی خرید تضمینی خدمات حفاری گفت: خرید این خدمات در صورت استفاده یا عدم استفاده از دکل های حفاری موضوع قرارداد و به صورت تضمینی در قالب قراردادهای 10 ساله از سوی شرکت ملی نفت ایران انجام می شود.

امیر مقیسه، در نشست معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در تامین خدمات دکل های حفاری در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمت شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (سه شنبه 26 دی ماه) در مرکز همایش های تخصصی کوشک برگزار شد، گفت: این قراردادها از نوع تامین، مالکیت و بهره برداری (BOO) بوده و مشتمل بر تامین دستگاه های حفاری و سرویس های ثابت حفاری است که از سوی سرمایه گذار تامین می شود.

وی حضور شرکت ملی نفت ایران در این قراردادها را در قالب مشارکت در تامین خدمات موردنیاز با استفاده از دکل های حفاری نو و یا پیش خرید خدمت برای دستگاه های کارکرده عنوان کرد و افزود: دریافت خدمات دکل به صورت روزانه، همکاری جهت تامین سوخت با نرخ دولتی و پرداخت حق الزحمه به سرمایه گذاران، از جمله تعهدات شرکت ملی نفت ایران در این قراردادها خواهد بود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران نیز موظفند که ضمن تامین مالی و تامین دستگاه های حفاری، نسبت به ارائه خدمات دستگاه های حفاری و تامین سرویس های ثابت در ازای دریافت حق الزحمه روزانه را بر عهده بگیرند.

مقیسه افزود: تامین سوخت و آب حفاری و آب شیرین، همانند دیگر قراردادهای رایج در این حوزه بر عهده سرمایه گذار است؛ ضن اینکه مالکیت و بهره برداری از دکل در طول دوره و پس از پایان دوره قراردادی برای سرمایه گذاران پیش بینی شده است.

به گفته وی، به منظور انتفاع حداکثری سرمایه گذاران و افزایش جذابیت های قراردادی، مقرر شده است تا امکان بهره مندی از خدمات دکل حفاری در صورت عدم نیاز کارفرما در طول دوره قرارداد، برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

مقیسه در مورد نحوه پرداخت حق الزحمه و مبالغ قراردادی نیز گفت: تمامی هزینه ها به صورت ارزی و با کسر پیش خرید خدمات از صورتحساب های ماهیانه طی 12 قسط انجام می شود.

در ادامه این نشست، علیرضا اظهر، معاون مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران به تشریح ابعاد فنی طرح پرداخت و پس از آن نیز پنل پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان شرکت های فعال در بخش حفاری برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟