۱۴۰۳/۰۴/۱۶
اخبار بنادر؛

آغاز لایروبی اسکله های بندر شهید رجایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان: عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی، با بهره‌گیری از ۲ فروند شناور و به صورت ترکیبی آغاز شد.
آغاز لایروبی اسکله های بندر شهید رجایی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، اسماعیل مکی زاده با اشاره به آغاز عملیات لایروبی اسکله‌های بندر شهید رجایی با 2 فروند شناور افزود: عملیات لایروبی و تعمیق کانال‌ها، اسکله‌ها و حوضچه‌های بنادر از ارکان مهم حفظ و ارتقاء حجم عملیات تخلیه و بارگیری بنادر و تردد ایمن و مداوم شناورها است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع اسکله‌ها و حوضچه‌های این بندر بزرگ تجاری کشور به صورت دوره‌ای و پس از بررسی اعماق از طریق عملیات آبنگاری به وسیله انواع شناورهای مخصوص لایروبی صورت می‌پذیرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به لزوم حفظ و افزایش توان عملیاتی بندر از طریق لایروبی و تعمیق اسکله‌ها، برای پذیرش کشتی‌های بزرگ اندازه، بر ضرورت تداوم حمایت‌های لازم و همکاری همه جانبه آحاد سازمانی در این خصوص تأکید کرد.

مکی‌زاده در پایان با یادآوری نقش و جایگاه بندر شهید رجایی در پویایی اقتصاد کشور و برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته در راستای پذیرش کشتی‌های دارای آبخور ۱۷ متر که تاثیر به‌سزایی در قیمت تمام شده کالاهای صادراتی و وارداتی دارند، بر اهمیت اتخاذ تدابیر لازم فنی و تخصصی به منظور نگاه‌داشت اعماق با بهره‌مندی از شناورهای جدید و متناسب تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟