۱۴۰۳/۰۲/۲۸
امنیت دریایی؛

آغاز رزمایش مشترک دریایی پاکستان و چین

رزمایش دریایی مشترک میان پاکستان و چین موسوم به «محافظان دریا ۲۰۲۳» در سواحل بندر «کراچی» در جنوب پاکستان آغاز شد.
آغاز رزمایش مشترک دریایی پاکستان و چین

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان، این رزمایش با هدف افزایش توانمندی برای دفع اقدامات خرابکارانه مانند عملیات ضد زیردریایی و تبادل قابلیت‌های حرفه‌ای میان تفنگداران نیروی دریایی پاکستان و چین برگزار می‌شود.

دریا سالار «محمد فیصل عباسی» معاون عملیاتی نیروی دریایی پاکستان طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه رزمایش محافظان دریا 2023 گفت: برگزاری این رزمایش تداوم گام‌های جدی دو شریک راهبردی در گسترش مناسبات دفاعی و نظامی است.

در این رزمایش کشتی‌های جنگی، تفنگداران و قایق های تندرو جنگی چین در کنار نیروهای پاکستانی شرکت دارند.

قرار است فرماندهان نیروهای دریایی چین و پاکستان  در مرحله پایانی این رزمایش حضور یابند.

پاکستان و چین از همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی نسبتا گسترده ای برخوردارند.انجام رزمایش های مشترک نیروی دریایی پاکستان با برخی کشورها، از برنامه های منظم این نیرو است که همه ساله برگزار می شود.

چین و پاکستان با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک، مناسبات دفاعی چشمگیری در چند سال اخیر داشته اند و در حال حاضر، پکن بزرگ ترین صادرکننده تجهیزات نظامی به پاکستان است.

علاوه بر همکاری های نظامی، دو کشور همکاری های اقتصادی خوبی نیز با یکدیگر دارند، پاکستان اصلی‌ترین متحد چین در میان کشورهای جنوب آسیا است و چین نیز بزرگترین شریک اقتصادی و تجاری این کشور است.

چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری پاکستان، در سال‌های اخیر چندین توافقنامه مهم به ویژه در زمینه های عمرانی با پاکستان امضا کرده که قرارداد طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین CPEC شامل احداث فرودگاه در بندر گوادر، ساخت چند نیروگاه برق، احداث چند بزرگراه مهم و ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک در زمینه فناوری تولید انرژی برق آبی، تنها بخشی از جمله این همکاری ها است.

ترجمه: ایرنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟