۱۴۰۳/۰۶/۳۰

آغاز به کار بزرگترین نیروگاه دریایی شناور جهان در نروژ

غول انرژی نروژی، Equinor بزرگترین نیروگاه بادی شناور در دریا را با نام Hywind Tampen به بهره برداری رساند.
آغاز به کار بزرگترین نیروگاه دریایی شناور جهان در نروژ

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، این مزرعه بادی شامل 11 توربین 8.6 مگاواتی (MW) است و محل آن در حدود 140 کیلومتری سواحل نروژ است.

این نیروگاه بادی اولین بار روز گذشته فعال شد. این توربین ها در آب های ساحلی با عمق بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ متر قرار دارند. هفت توربین فعلی این مزرعه بادی همچنین چهار مورد آخر که پاییز امسال مونتاژ شدند قرار است در سال جاری به بهره برداری برسد. واحدهای باقی مانده نیز در صورت مساعد بودن آب و هوا در سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهند شد.

بر اساس گزارش ها، این پروژه 94.6 مگاواتی 488 میلیون یورو هزینه برداشته است و برق مورد نیاز میادین نفتی و گازی Snorre و Gullfaks در دریای شمال نروژ را تامین خواهد کرد. بنابراین، این اولین مزرعه بادی شناور در جهان خواهد بود که انرژی یک سکوی نفت و گاز دریایی را تامین می کند. انتظار می رود که مزرعه بادی 35 درصد از برق مورد نیاز سالانه پنج سکو را تامین کند.

Equinor ادعا می کند که Hywind Tampen نیاز به گاز طبیعی برای تولید برق را کاهش می دهد. بنابراین، انتشار CO2 میدان را حدود 200هزار تن در سال کاهش می دهد. این معادل آلایندگی 100 خودرو است.

 

 

نروژ اکتشاف نفت و گاز خود را رها نخواهد کرد

نروژ همیشه در خط مقدم حوزه انرژی های تازه بوده است. به عنوان مثال، در سرانه خودروهای الکتریکی رتبه اول را در جهان دارد. همچنین شرکت های خودروسازی مانند Xiaopeng، NIO، Lantu، BYD و Tesla همگی در این کشور هستند. این شرکت ها همه فروش خوبی دارند.

این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۴۰، انرژی بادی دریایی را ۳۰ گیگاوات توسعه دهد. با این حال، این کشور همچنین بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز اروپای غربی است. گزارش ها حاکی از آن است که بخش نفت حدود ۴۰ درصد از صادرات نروژ و ۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

دولت نروژ گفته است که متعهد است تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار خالص این کشور را تا ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ کاهش دهد که در راستای اهداف اتحادیه اروپا است. اما بر خلاف همسایگان خود، نروژ مدعی است که به تدریج به سمت انرژی پاک خواهد رفت. با این وجود، نروژ قصد ندارد اکتشاف نفت و گاز را کنار بگذارد.

 

منبع: تک ناک

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟