۱۴۰۳/۰۳/۲۹
امنیت دریانوردی؛

گزارش کشتیرانی مرسک از تنش های دریای سرخ

شرکت کشتیرانی بین المللی «مرسک» از تاثیرات بسیار محسوس عملیات حوثی ها در دریای سرخ در حمایت از ملت فلسطین، بر فعالیت خود خبر داد.
گزارش کشتیرانی مرسک از تنش های دریای سرخ

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، این غول حمل و نقل دریایی در بیانیه ای اعلام کرد که تاثیر عملیات ارتش یمن در دریای سرخ بر زنجیره واردات از جمله کمبود تجهیزات و توانایی شرکت، تاخیر و افزایش هزینه حمل و نقل به وضوح مشاهده می شود.

مرسک افزود: مسیرهای حرکت خود را به مناطق بسیار دورتر از دریای سرخ تغییر دادیم و قاره آفریقا را دور می زنیم و حدود چهارهزار مایل به طول سفرها افزوده شد که این کار منجر به صرف زمان و هزینه بیشتر شده است.

براساس بیانیه شرکت بین المللی مرسک، هم اکنون برای دور زدن قاره آفریقا از مسیر دماغه امید نیک، هزینه سوخت نسبت به مسیر کشتیرانی دریای سرخ و ز، 40 درصد افزایش یافته است.

شرکت کشیرانی مرسک اضافه کرد: ادامه اوضاع کنونی دریای سرخ به تاخیر در خروج کشتی ها از بنادر اصلی و ازدحام کشتی ها و اخلال در فعالیت بنادر منجر شده است و کمبود تجهیزات و ظرفیت بنادر نیز بر تاخیر بیشتر حمل و نقل افزوده است.

این شرکت افزود: به خاطر ادامه وضعیت پیش آمده در دریای سرخ و به منظور جبران هزینه های حمل و نقل، مجبور به افزایش تعرفه ها شده ایم.

به گزارش ایرنا، شرکت کشتیرانی جهانی مرسک اردیبهشت ماه نیز اعلام کرده بود که اختلال در حمل و نقل در دریای سرخ رو به افزایش است و از همین رو پیش بینی می شود که ظرفیت صنعت ترابری بین شرق دور و اروپا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

مرسک به عنوان بزرگترین مجموعه کشتیرانی جهان همراه با سایر شرکت‌های کشتیرانی از ماه دسامبر(آذر)، مسیر کشتی‌ها را به سمت دماغه امید نیک در آفریقا تغییر داده‌اند تا از حملات ارتش یمن در دریای سرخ درامان باشند.

این شرکت کشتیرانی دانمارکی در هشداری جدید به مشتریان خود اعلام کرد که منطقه خطر گسترش یافته است و حملات فراساحلی رو به افزایش هستند.

این شرکت کشتیرانی اعلام کرد که انتظار می رود اختلال در حمل‌ونقل دریایی ناشی از حملات در دریای سرخ دستکم تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، دولت یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده است. ارتش یمن در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته و در حمایت از مردم غزه، کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، به حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی شرکت هایی که با تل آویو مراوده دارند و نیز کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ، دریای مدیترانه و یا هرجایی که دست نیروهای مسلح یمن به آن ها برسد، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی تاکنون در چند نوبت به مواضع ارتش یمن حمله کرده اند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟