۱۴۰۳/۰۷/۱۴
اخبار بین المللی دریایی؛

کشتی کاملا الکتریکی شرکت Damen

گروه کشتی سازی Damen از جدیدترین کشتی خدمات دریایی خود با ابعاد 70 متر در 17 متر، که یک کشتی کاملاً الکتریکی (SOV) می باشد، رونمایی نمود.
کشتی کاملا الکتریکی شرکت Damen

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا؛ گروه کشتی سازی Damen به طور رسمی از جدیدترین کشتی خدمات دریایی خود با ابعاد 70 متر در 17 متر، که یک کشتی کاملاً الکتریکی (SOV) می باشد رونمایی نمود. این کشتی با قابلیت شارژ دریایی و نیروگاه بادی فراساحلی خود، راه را برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای آلاینده هموار می کند.

ساخت یک راه حل کامل

شرکت Damen سه سال پیش تصمیم به امکان سنجی ساخت یک SOV الکتریکی با اهداف پایدارسازی نیروگاه بادی فراساحلی  بر روی این نوع از شناور گرفت . این کشتی ساز بزرگ به سرعت دریافت که این طرح از نظر فنی امکان پذیر است اما در مقابل با دو چالش بزرگ رو به رو بود. نخست اینکه برای اجرای این طرح به قابلیت شارژ دریایی نیاز بود و ثانیا با توجه به افزایش هزینه های سرمایه ای ، یک مدل تجاری با درآمد مناسب باید ایجاد می شد.

برای دستیابی به شارژ دریایی، Damen با MJR Power & Automation بریتانیا شریک شد- شرکتی که قبلاً یک سیستم شارژ دریایی برای یک کشتی انتقال خدمه را توسعه داده بود. MJR این چالش را پذیرفت و سیستمی را توسعه داد که سریع، کارآمد و مهمتر از همه ایمن بود.

شارژ ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه

سیستم شارژ این کشتی از یک پل ارتباطی نسل جدید باقابلیت اتصال افقی و با هدف ایجاد اتصال ایمن بین توربین و کشتی استفاده می کند. این سیستم مشابه روش انتقال خدمه کشتی می باشد. به منظور ایجاد ایمنی و کارآمدی حداکثری، سیستم پل ارتباطی از داخل کابین دیدبانی کشتی کنترل و هیچ گونه نیازی به درگیری مستقیم با تجهیزات شارژ ندارد.

این سیستم بر اساس استانداردهای ایمنی شناخته شده بین المللی از جمله IEC/IEEE 80005-1 طراحی شده است. علاوه بر این، در شرف دریافت DNV AIP است و مطابق با استانداردهای شارژ دریایی آتی تحت توسعه مشترک DNV انگلستان و نروژ طراحی شده است.

بازگشت سرمایه گذاری

شرکت کشتی سازی Damen به منظور پاسخ به این سوال که آیا بازار مناسبی برای این کشتی وجود دارد یا خیر، آنالیزهای تجاری را را بر‌ روی پارامترهای مختلفی از جمله هزینه سرمایه گذاری برای شارژرها و باتری ها، جایگزینی باتری ها، هزینه های انرژی، قیمت CO2، تغییرات زیاد پروفایل های عملیاتی و زمان شارژ انجام داد. نتایج حاکی از بازدهی مناسب سرمایه گذاری بین 5 سال تا 15 سال بسته به شرایط های مختلف است.

به سمت باتری پایدارتر

کشتی خدماتی SOV 7017 E دارای یک باتری MWhr15 است که برای تامین انرژی کشتی در طول یک روز کامل کار کافی است.این کشتی از یک باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) به جای باتری معمولی‌تر لیتیوم نیکل منگنز کبالت (NMC) استفاده می کند.

در صورتی که کشتی برای مدت کوتاهی به برق دسترسی نداشته باشد، کشتی SOV 7017 E دارای ویژگی های جایگزین است و می‌تواند با پیشرانه‌های دیزلی معمولی به کار خود ادامه دهد.

ترجمه: علیرضا نوروزی

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟