۱۴۰۳/۰۶/۲۹
اخبار فراساحل؛

چین اولین پلت فرم تولید گاز فراساحل با فشار فوق العاده را نصب کرد

اولین پلت فرم تولید گاز در میدان فراساحل با دمای فوق العاده و فشار فوق العاده در جنوب جزیره هاینان چین نصب شد.
چین اولین پلت فرم تولید گاز فراساحل با فشار فوق العاده را نصب کرد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، شرکت نفت دریایی سینوک چین (CNOOC) اعلام کرد که اولین پلت فرم تولید میدان گازی با دمای فوق العاده و فشار فوق العاده چین در دریا موسوم به سکوی تولید میدان گازی له دونگ 10-1، نصب و راه اندازی فراساحلی را به پایان رسانده است.  پس از بهره برداری، میزان تولید سالانه آن نزدیک به 600 میلیون متر مکعب خواهد بود.

میدان گازی له دونگ 10-1 در حوضه «یینگه های» واقع در جنوب جزیره هاینان، در حدود 113 کیلومتری شهر سانیا، استان هاینان، با عمق متوسط آب حدود 90 متر واقع شده است. سکوی نصب شده از دو قسمت دستگاه تولید در سطح دریا و خطوط زیر آب با وزن کل 9200 تن تشکیل شده است.

میدان گازی له دونگ 10-1 در سال 2015 با ذخایر زمین شناسی اثبات شده نزدیک به 18 میلیارد متر مکعب کشف شد. دمای مخزن میدان گازی تا 214 درجه سانتی گراد و فشار سازند آن به 94 مگاپاسکال می رسد که مطابق با استانداردهای میادین گازی با دما و فشار فوق العاده بالاست که در چین بی سابقه است.

جیانگ پینگ، معاون مدیر کل شعبه سینوک در هاینان گفت که انتظار می رود پروژه توسعه میدان گازی له دونگ 10-1 از بسیاری از محدودیت های فنی توسعه نفت و گاز دریایی عبور کرده و یک سیستم فنی برای اکتشاف و توسعه نفت پیچیده دریایی ایجاد کند. این موضوع برای کمک به ساخت و ساز جامع منطقه گازی تریلیون متر مکعبی در دریای چین جنوبی و بهبود خودکفایی انرژی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ترجمه: persian.cri

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟