۱۴۰۳/۰۵/۰۶
اخبار فراساحل؛

سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان شرکت نفت خزر و آغاز عملیات اکتشافی

شرکت نفت خزر به منظور نوسازی ناوگان دریایی و آغاز عملیات اکتشافی در مناطق عمیق دریای خزر با شرکت های صدرا و حفاری شمال تفاهم‌نامه امضا کرد.
سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان شرکت نفت خزر و آغاز عملیات اکتشافی

 

 به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از شرکت ملی نفت؛ در نخستین مورد، تفاهم‌نامه خرید خدمات احداث حوض خشک برای تعمیرات زیرآبی ناوگان دریایی شرکت ملی نفت ایران در دریای خزر به روش ساخت، مالکیت و بهره‌برداری (B.O.O) بین شرکت نفت خزر و شرکت کشتی سازی صدرا به ارزش ۴۰ میلیون دلار امضا شد.

خرید خدمات تعمیرات اساسی ناوگان دریایی شرکت نفت خزر به روش احیاء، بهره‌برداری و انتقال (R.O.T) بین شرکت نفت خزر و شرکت حفاری شمال به ارزش ۱۶۰میلیون دلار تفاهم‌نامه دیگری بود که به امضا رسید.

در این مراسم همچنین موافقت‌نامه عملیات اکتشافی در مناطق عمیق دریای خزر (بلوک رودسر) به روش EPDF بین شرکت نفت خزر با شرکت حفاری شمال با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلار امضا شد.

افزون بر این، شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه تکمیل سرمایه­ گذاری، راه اندازی و بهره­ برداری از کارخانه گاز و گاز مایع (NGL) جزیره سیری به روش R.O.T را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به ارزش بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار، موافقت‌نامه خرید خدمات فرآورش نفت خام میدان نفتی قلعه‌نار با استفاده از تجهیزات فراورشی سریع احداث کارخانه‌ای (Skid Mounted) در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمت B.O.O با گروه مپنا به ارزش سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیون دلار و نیز تفاهم‌نامه خرید تضمینی خدمات دکل‌های حفاری خشکی و دریا در قالب قراردادهای B.O.O با گروه مپنا و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلار را امضا کرد.

 

علاوه بر این موافقت‌نامه خرید خدمات فرآورش نفت خام میدان نفتی منصوری (آسماری) با استفاده از تجهیزات فرآورشی سریع احداث کارخانه ­ای (Skid Mounted) در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمت بین شرکت ملی نفت ایران با گروه مهام شرق به ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار منعقد گردید.

تفاهم‌نامه خرید خدمات دکل‌های حفاری خشکی بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت حفاری شمال در قالب قراردادهای ساخت، مالکیت و بهره‌برداری (B.O.O) به ارزش ۷۰ میلیون دلار، موافقت‌نامه احداث اسکله شماره ده بندرخدماتی پارس بین سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس با شرکت فراسکو عسلویه در قالب قرارداد B.T.O به ارزش سرمایه­ گذاری ۳۰ میلیون یورو از دیگر مواردی بود که در این مراسم به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟