۱۴۰۳/۰۷/۲۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد؛

چابهار بهترین مسیر ترانزیتی افغانستان

اتصال بندر چابهار به آبهای آزاد موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ کالا برای کشورهای آسیای میانه و بویژه افغانستان است.
چابهار بهترین مسیر ترانزیتی افغانستان

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، قاسم عسکری نسب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بندرچابهار بعنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته و به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: بندرچابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن فرصت بی نظیری برای استفاده سرمایه گذاران و تجار کشور دوست و همسایه افغانستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از جمله مشوق های در نظر گرفته شده را تخفیف ۸۰ درصدی برای حقوق و عوارض وارده بر کشتی ها، ۸۰ درصد هزینه توقف وارد بر کشتی‌ها، ۶۰ درصد هزینه های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی وارد بر کشتی ها، تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی و ترانزیت خارجی و تخفیف ۷۵ درصدی برای انبارداری کانتینر خالی در بندر چابهار عنوان کرد.

وی از جمله مشوق های غیر تعرفه‌ای را تخصیص تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش های غیر دولتی جهت خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو، ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو و سایر محوطه های نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟