۱۴۰۳/۰۶/۳۰
اخبار بین المللی دریایی؛

پناهگاه دریایی پیشرفته + عکس

شرکت Dreadnort Boats مستقر در نیوزلند از یک پناهگاه دریایی قابل حمل چند منظوره و به نام POD رونمایی کرده است
پناهگاه دریایی پیشرفته + عکس

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که Dreadnort Boats در واقع نتیجه همکاری دو شرکت دیگر Transformarine Naval Architects و Altech Marine است. نام POD مخفف “نقطه تفاوت” است که مطمئناً مناسب است.

نمونه اولیه فعلی پناهگاه دریایی POD که با کاربری یک دفتر قابل حمل طراحی شده است، از روکش آلومینیومی 5 میلی متری به همراه شیشه های ایمنی مقاوم 6 میلی متری ساخته شده است. ابعاد آن 5.1 × 2.5 × 2.5 متر ، مساحت 9.4 متر مربع ،حداکثر فضای داخلی 201.5 سانتی متر (79 اینچ) و وزن آن کمی بیشتر از 1 تن است.

 

مفهوم POD به یک مطالعه موردی در سال 2011 برمی گردد، که در آن طراحان وظیفه داشتند یک پناهگاه سونامی ایجاد کنند که می تواند مانند یک قایق یا تریلر باشد.

شرکت Dreadnort ادعا می‌کند که قسمت‌های نشیمن V شکل نمونه اولیه پناهگاه دریایی POD می‌تواند حداکثر ۱۲ بزرگسال را در خود جای دهد، به‌علاوه فضای ذخیره‌سازی زیر صندلی و دو میز کشویی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با بالشتک‌ها (کوسن‌ها) نصب کرد تا به‌عنوان تخت خواب استفاده شوند. POD می تواند با یک یدک کش قایق توسط خودرو از مکانی به مکان دیگر منتقل شود و دارای لنگه های بالابر روی سقف است که به آن اجازه می دهد توسط یک جرثقیل یا هلیکوپتر بلند شود.

 

هنگامی که در جای خود قرار می گیرد، بدنه اصلی POD تا 10 سانتی متر بالاتر از سطح زمین روی چهار جک با ارتفاع قابل تنظیم قرار می گیرد. سرنشینان از طریق یک در دو تکه که رو به بالا باز میشود و از طریق مجموعه ای از پله های تاشو میتوانند وارد و خارج شوند.

 

در حالی که پناهگاه دریایی POD امکان اتصال به شبکه برق محلی را دارد، مجهز به دو پنل خورشیدی 150 واتی است که یک باتری چرخه عمیق 200 آمپر ساعتی را شارژ می کند.یک اینورتر 350 وات می تواند برای تغذیه لپ تاپ یا تلویزیون استفاده شود، در حالی که از دو سوکت 12 ولت DC می توان برای وسایلی مانند یک یخچال کوچک استفاده کرد – همچنین دو خروجی USB برای شارژ دستگاه های الکترونیکی وجود دارد.

 

علاوه بر این ها نمونه اولیه به سه مدار نور مجهز است که شامل نورپردازی داخلی بالای سر، نورپردازی داخلی کف و روشنایی بیرونی در ورودی است و همچنین یک پنل فیوژن استریو وجود دارد.

 

بلر لوئیس، معمار دریایی Dreadnort به ما می گوید که این شرکت در حال کار بر روی چندین طرح دیگر است، که در آنها POD همچنین می تواند به عنوان یک تریلر کمپینگ، کیوسک سیار غذا و قهوه، خانه کوچک یا قایق خانگی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، این شرکت POD های سفارشی برای هر هدفی که مشتری بخواهد تولید می کند.

انتهای پیام/

سایر تصاویر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟