۱۴۰۳/۰۳/۲۹
حمل و نقل چندوجهی؛

همکاری ترانزیتی رومانی و اوکراین برای صادرات غلات

رومانی به منظور تسهیل حمل کالا به ویژه غلات بین اوکراین و بندر کنستانسا یک پایانه ترانزیت محصولات کشاورزی در مرز مشترک با اوکراین راه اندازی کرده است.
همکاری ترانزیتی رومانی و اوکراین برای صادرات غلات

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا،اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می‌شود، صادرات این کشور پس از آغاز جنگ با روسیه، با چالش‌های متعددی روبرو شد و محدودیت‌های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را دشوار کرد، حال رومانی اعلام کرده که پایانه ترانزیت محصولات کشاورزی به ویژه غلات در مرز مشترک با اوکراین را راه اندازی کرده است.

پیش تر با توافق روسیه برای بازه‌ای چند ماه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه صورت می‌گرفت که این مسیر هم با توقف توافق بسته شد و حال «رومانی اینسایدر»؛ اپراتور راه آهن رومانی Grampet، اپراتور اصلی لجستیک در رومانی و اروپای مرکزی و جنوب شرقی اعلام کرده پس از سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی، پایانه حمل و نقل محصولات کشاورزی در مرز با اوکراین را ۳۱ مه افتتاح خواهد کرد. پایانه در اوایل آوریل تکمیل شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش انجمن غلات، مجتمع جدید در «دورنستی» امکان انتقال ۲۴۰۰۰۰ تن غلات و محصولات کشاورزی در ماه (۳ میلیون تن در سال) را فراهم می‌کند، از همین روی به یک منطقه استراتژیک برای تسهیل جابجایی کالا به ویژه غلات بین اوکراین و بندر کنستانسا تبدیل می‌شود.

اپراتور گرامپت که توسط بازرگانی به نام گرویا استویکا ادراه می‌شود، اعلام کرده که این ترمینال بزرگ‌ترین پایانه انتقال محصولات کشاورزی در اروپا است. گرویا استویکا، رئیس گروه گرامپت، در این مورد گفت: این پروژه یک دستاورد قابل توجه برای گرامپت و همچنین برای رومانی است. ما از شرکای اوکراینی خود و همه کسانی که در تکمیل این پروژه مشارکت داشتند، تشکر می‌کنیم.

این پایانه مجهز به یک ایستگاه بارگیری واگن (طول ۱۲۸ متر) و یک ایستگاه تخلیه (طول ۱۲۰ متر) است که امکان بارگیری/تخلیه همزمان هشت واگن را فراهم می‌کند. تجهیزات مشابه پایانه‌های بنادر دریایی و رودخانه‌ای، حمل و نقل محصولات را بدون افت کیفیت ممکن می‌سازد.

ترجمه: اکوایران

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟