۱۴۰۳/۰۴/۱۴
اخبار بین المللی دریایی؛

نگهدارنده هایی که دقت نصب توربین های بادی فراساحل را افزایش می دهد

کمپانی Huisman برای بالا رفتن دقت نصب توربین های بادی فراساحل از نگهدارنده های کنترل لرزش بر روی کشتی ها استفاده می کند.
نگهدارنده هایی که دقت نصب توربین های بادی فراساحل را افزایش می دهد

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، صنعت بادی فراساحلی شاهد پیشرفتهایی در اندازه و وزن توربینهای بادی است برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه این بخش و نصب نیروگاه های بادی در آبهای عمیق تر استفاده از کشتی های شناور برای نصب توربین در حال افزایش است. این شناورها چندین مزیت از جمله توانایی غلبه بر محدودیتهای عمق و ایجاد ظرفیت جرثقیل لازم برای منو پایلهای بزرگتر و سنگین تر را ارائه می.کنند با استفاده از کشتی های شناور صنعت می تواند از منابع بادی که قبلاً غیر قابل دسترس بوده استفاده کند و جرثقیلهای بزرگتری را برای نصب کارآمد مستقر کند. این فناوری فرصتهای جدیدی را برای توسعه مزارع بادی فراساحل باز میکند و با تغییر کلی به توسعه منابع انرژی پاک و پایدار کمک می کند.

افزایش بهره وری عملیاتی

نصب کشتی شناور طیف وسیعی از مزایا از جمله افزایش کارایی را به همراه دارد یکی از مزیتهای قابل توجه عدم نیاز به جک زدن کشتی قبل از شروع فرآیند نصب .است علاوه بر این کشتیهای شناور توانایی قرار دادن ظرفیتهای محموله بالاتر و پشتیبانی از جرثقیلهای سنگین تر را دارند زیرا محدودیتهای وزنی کمتر نگران کننده هستند. با این حال شناخت چالشهای موجود بسیار مهم است به دلیل ایجاد نوسانات ناشی از نیروی موج و حرکات کشتی در سازه دینامیک مونوپایلها از اهمیت بالایی برخوردار است.

پاسخ گویی به چالشهای نسل آینده

یک راه حل برای غلبه بر این چالشها استفاده از نگهدارنده های کنترل کننده لرزش در شمعها MCPG است که به طور موثری با مساله نوسان کنترل نشده مونوپایل در هنگام پایین آمدن و شمع بندی مقابله می کند و با جبران حرکات شناور در صفحه ،افقی قرارگیری مونوپایل را در تراز عمودی تضمین می.کند علاوه بر این گیره دو منظوره میتواند به عنوان یک ابزار بالابرنده برای تسهيل حمل شمع عمل کند و استفاده از فضای عرشه را بهینه می کند.

نگهدارنده های کنترل کننده لرزش دارای یک سیستم حلقه گیره هستند که از یک قاب در صفحه XY آویزان شده و امکان جابجایی در صفحه افقی را فراهم می.کند حلقه گیره با مونوپایل ارتباط برقرار میکند و به طور موثری حرکات بالابرنده (Heave) غلتش (Roll) گام (Pitch) و انحراف (Yaw) را جبران می کند.

قاب XY که بر روی ریلهای عرشه قرار گرفته و رابط بین کشتی و سیستم حلقه گیره را فراهم میکند حرکات شناور در وجه افقی موج (surge) و تاب خوردن (Sway) و همچنین رانش DP را جبران می کند.

به طور کلی نگهدارنده های کنترل کننده لرزش در شمع ها یک راه حل مناسب برای مقابله با چالشهای مرتبط با نسل بعدی پروژه های دریایی تضمین ثبات و دقت در طول فرآیند پایین آوردن و شمع بندی و افزایش کارایی در طی حمل شمع و عملیات کشتی ارائه می دهد.

نصب بسیار دقیق

برای اینکه گیره با دقت مورد نیاز برای نصب توربین عمل کند، قاب XY باید اصطکاک کمی داشته باشد. کمپانی Huisman یاتاقان های خطی خود را برای اطمینان از این امر توسعه داده است این طراحی جمع و جور دسترسی آسان شرایط نگهداری کم و دوام طولانی را ارائه می دهد.

تضمین کار ایمن

ایمنی در طراحی نگهدارندههای کنترل کننده لرزش در شمع های شرکت Huisman بسیار مهم است بر اساس این فلسفه که هیچ نقطه شکست واحدی نمیتواند منجر به یک موقعیت خطرناک شود، سطح بالایی از افزونگی در گیره ها گنجانده شده است. علاوه بر سطوح بالای افزونگی، این گیره ها همچنین دارای سیستم آزادسازی اضطراری تک پایل برای اطمینان بیشتر از عملیات ایمن هستند.

منبع: مجله OFFSHORE CHANNEL 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟