۱۴۰۳/۰۷/۱۴

نمایشگاه SMM هامبورگ افتتاح شد

سی امین نمایشگاه بین المللی دریایی SMM آلمان از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری(6 الی 9 سپتامبر 2022) در شهر بندری هامبورگ برگزار می گردد.
نمایشگاه SMM هامبورگ افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، نمایشگاه SMM هامبورگ افتتاح شد. سی امین نمایشگاه بین المللی دریایی SMM آلمان از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری(6 الی 9 سپتامبر 2022) در شهر بندری هامبورگ برگزار می گردد.

 گای پلاتن، دبیر کل ICS (اتاق بین المللی کشتیرانی)، در سخنرانی اصلی خود در افتتاحیه نمایشگاه SMM 2022 اظهار داشت که صنعت کشتیرانی در جهان حدود 4 درصد از تولید جهانی نفت را مصرف می کند و باید در طی مسیر به سوی رساندن تولید  کربن به صفر، به افقهای جدیدی نگاه کند.

 پلاتن، در زیر بخشی با عنوان "یک تعهد بزرگ" گفت که تامین سوخت‌های تجدیدپذیر کشتیرانی، حدود 100 درصد ظرفیت فعلی انرژی های تجدیدپذیر تولید شده در مقیاس  جهانی را می‌گیرد و در حال حاضر تامین سوخت‌های بدون کربن برای جهانی عاری از آلودگی، به افزایش 18 برابری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز دارد. آقای پلاتن با تشریح روند مصرف انرژی افزود: "همانطور که ما مسائل فعلی را با محدودیت های عرضه و افزایش قیمت ها در نظر می گیریم، دیگر نمی‌توانیم در حاشیه بمانیم. زیرا جهان تصمیماتی می‌گیرد که تأثیر اساسی بر صنعت ما خواهد داشت."

وی اضافه کرد:  "در اینجا ما با یک چالش اساسی مواجه هستیم. ما در حال حاضر با کمبود دریانورد مواجه هستیم و با توجه به تقاضای فزاینده برای افسران STCW، تا سال 2026 به 90000 افسر اضافی برای اداره ناوگان تجاری جهان نیاز خواهیم داشت.  واقعیت این است که 14 درصد از نیروی کار ما را دریانوردان اوکراینی و روسی تشکیل می‌دهند. جنگ در اوکراین محاسبات مرتبط با تامین خدمه را پیچیده کرده است."

اما پلاتن به پیشرفت های اخیر اشاره کرده است: "ما از اخبار هفته گذشته استقبال کردیم که دریانوردان اوکراینی اکنون می توانند برای معافیت از ممنوعیت سفر درخواست دهند."   

اهداف کلی سخنرانی  دبیرکل اتاق بین المللی کشتیرانی به طور خلاصه عبارت بودند از:

 اولاً، ما نباید اهمیت افراد را در هر گونه پیشرفت فناوری جدید دست کم بگیریم. دریانوردان ما کسانی هستند که از فناوری جدید استفاده می کنند، ما باید مطمئن شویم که آنها به درستی آموزش می بینند.

 دوم، حمل و نقل به خودی خود انجام نمی پذیرد. ما باید فراتر از صنعت خود به دنبال فرصت هایی برای دستیابی به اهداف کربن زدایی خود باشیم.

سوم، به یاد داشته باشید که زنجیره تامین به هم متصل است. آنچه در یک بخش از جهان اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن این موضوع شود.از سوی دیگر ما می‌توانیم برای زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، مجهزتر باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟