۱۴۰۳/۰۳/۲۹
کشتی سازی؛

ناوگان نفتکش جهان نیازمند 1100 فروند کشتی جدید است

براساس بررسی رویترز ناوگان نفتکش جهان در حال حاضر با میانگین سنی بالا در حال فعالیت است و به ۱۱۰۰ فروند نفتکش جدید نیاز دارد.
ناوگان نفتکش جهان نیازمند 1100 فروند کشتی جدید است

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، رویترز در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر بازار نفتکش نفت خام با ناوگان قدیمی دست و پنجه نرم کرده و برای پرهیز از این چالش حتماً باید کشتی جایگزین شود.

بر اساس بررسی های رویترز، از آن جاییکه کارخانه های کشتی سازی تمرکز خود را بر ساخت انواع کشتی دیگر گذاشته اند، بازار نفتکش نفت خام به ویژه اَبَرنفتکش ها با سنین بالا فعالیت می کنند که در ماه های اخیر با توجه به بحران دریای سرخ اگرچه سفر های طولانی تا جنوب آفریقا را تحمل کرده اند، اما کارشناسان و تحلیلگران بر این اعتقادند که حتماً باید کشتی های جدید جایگزین شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس بررسی های خبرگزاری رویترز تخمین زده می شود ۸۵۰ نفتکش غیر متعارف به منظور انتقال نفت تحریم شدۀ روسیه و ونزوئلا به عنوان بخشی از ناوگان سایه تشکیل شده است که در میان آن ها کشتی هایی با سن بالا به چشم می خورد.

«آندرا اولیوی» رئیس حمل و نقل شرکت Trafigura گفت: بازار با ناوگان قدیمی تانکر ها به شدت دست و پنجه نرم کرده و چاره ای جز جایگزینی ندارد.

وی افزود: متأسفانه کارخانه های بزرگ کشتی سازی در حال حاضر برای ساخت کشتی بزرگ کانتینری و حامل های گاز LNG سفارش دریافت کرده ند، در این میان کشتی های VLCC کمتر سفارش داده شده است.

گرچه شرکت Trafigura سفارش پنج تانکر جدید VLCC را به کارخانه نیو هانتانگ چین سفارش داده، اما تا زمان تحویل آن مدت زیادی زمان لازم است.

وی در ادامه گفت: دو نفتکش در این میان برای تحویل سال ۲۰۲۶ میلادی و بقیه برای سال ۲۰۲۷ میلادی برنامه ریزی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس عرف بین المللی برای ساخت نفتکش حداقل ۳ سال زمان لازم است.

«لارس بارستاد»، مدیر اجرایی اپراتور پیشرو نفتکش Frontline نیز گفت: در حال حاضر بازار نفتکش جهان با توجه به تقاضای موجود به ۱۱۰۰ تانکر حمل نفت خام نیاز دارد که از بین آن ها ۴۰۰ فروند باید نفتکش بزرگ VLCC باشد.

ترجمه: تین نیوز

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟