۱۴۰۳/۰۳/۰۱
اخبار بین المللی دریایی؛

مقصر احتمالی آسیب خط لوله زیر دریایی بالتیک کانکتور یک کشتی کانتینری چینی

بازرسان فنلاندی مدعی شدند؛ لنگر یک کشتی کانتینری چینی از جای خود خارج شده و به خط لوله زیردریایی بالتیک کانکتور آسیب رسانده است.
مقصر احتمالی آسیب خط لوله زیر دریایی بالتیک کانکتور یک کشتی کانتینری چینی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، دفتر تحقیقات ملی پلیس فنلاند اعلام کرد شواهد و اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد کشتی باری Newnew Polar Bear با پرچم هنگ‌کنگ مقصر آسیب رساندن به خط لوله عبوری از خلیج فنلاند است.

ریستو لوهی، رئیس تحقیقات NBI، در یک کنفرانس خبری این موضوع را اعلام کرد و افزود: گمان می رود آسیبتوسط یک لنگر سنگین ۶ تنی ایجاد شده باشد که نیروی دریایی فنلاند اواخر روز دوشنبه آن را کشف کرد.

لوهی با استناد به داده‌های حاصل از تحلیل‌های کارشناسی گفت: «ردهایی در لنگر وجود دارد که نشان می‌دهد با خط لوله گاز در تماس بوده است.»

مقامات فنلاندی گفتند این که آیا آسیب خط لوله عمدی، غیرعمدی یا ناشی از «دریانوردی ناشیانه» بوده است، موضوع مرحله بعدی تحقیقات است.

۱۶ مهر، اپراتورهای سیستم گاز فنلاند و استونی اعلام کردند متوجه کاهش غیرمعمول فشار در خط لوله شده اند و پس از آن جریان گاز را قطع کردند.

مشخص شد که خط لوله ۷۷ کیلومتری که بین شهر ساحلی اینکو فنلاند و بندر پالدیسکی استونی کشیده شده است در منطقه آزاد اقتصادی فنلاند آسیب مکانیکی دیده و از موقعیت اصلی خود در بستر دریا که در آن مستقر شده است جابجا شده است.

به گزارش آساهی شیمبون، عکس‌های اخیر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از کشتی چینی که در طول سفر دریایی خود در دریای بالتیک به بندر سنت پترزبورگ روسیه رفته است، نشان می‌دهد این کشتی یکی از لنگرهای خود را گم کرده است.

بر اساس اطلاعات تارنمای مارین ترافیک این کشتی در حال حاضر در آب های شمالی روسیه در حال حرکت است و احتمالاً از طریق مسیر دریای شمال به چین بازمی گردد.

بازرسان فنلاندی گفتند چندین بار تلاش کرده اند با کاپیتان کشتی تماس بگیرند اما موفق نشدند و اکنون در حال گفت و گو با مقامات چینی در مورد این پرونده هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست خبری با رسانه های دولتی اظهار داشت پکن خواستار یک تحقیق "عینی، منصفانه و حرفه ای" در مورد آسیب به بالتیک کانکتور شده است و تاکید کرد کشتی چینی در آن زمان به طور عادی حرکت می کرد.

انتظار می رود کار تعمیر لوله آسیب دیده حداقل تا پایان اردیبهشت ماه طول بکشد. بنا به گزارش ها، کابل مخابرات فنلاند-استونی و سوئد-استونی نیز همزمان با خط لوله آسیب دیده است.

مقامات فنلاند روز سه‌شنبه گفتند معتقدند آسیب کابل داده فنلاند-استونی هم به کشتی چینی نیز مرتبط است.

ترجمه: ایرنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟