۱۴۰۳/۰۴/۱۳
به همراه گزارش تصویری؛

مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با حضور اعضای مجمع برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از سی نیوز، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به اعضای محترم انجمن و میهمانان حاضر در آن درباره برنامه تدوینی سال۱۴۰۱ انجمن و عملکرد آن گفت: ۱۸۸ نشست در این خصوص برگزار شد(ارتباطاتی که فیمابین تشکل و سازمان های دولتی در عناوین مختلف به عمل آمده) و همچنین در مذاکرات بین المللی در سفرهای خارجی که در همراهی با وزارت راه، وزارت صمت و شقوق مختلف دولت در هند، روسیه و سایر کشورها صورت گرفت، اعضای محترم هیئت مدیره حضورداشتند و به همان تناسب به واسطه دعوت هایی از گروه های تجاری که در حوزه های مختلف لجستیکی دارای پیشینه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بودند، در ایران نشست های مختلفی را داشتیم.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: در ارتباط با هم افزایی فیمابین تشکل های هم عرض لجستیکی، نشست های مختلفی در انجمن و داخل کشور به عمل آورده ایم. همچنین با سازمان بنادر و دریانوردی، ارتباطات وسیع و گسترده ای چه در سطح مدیران ستادی و چه در سطح مدیران صف که غالبا بنادر مهم عملیاتی کشور بود، نشست های فصلی به عمل آمد.

وی بیان داشت: با توجه به راهبرد اقتصادی که دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه فعالیت های مبتنی بر راهگذر شمال- جنوب ونقش محوری بندر چابهار بود، در سال گذشته به ابتکار انجمن کشتیرانی، «همایش چابهار مسیر پیشرفت» در قالب مدیران معظم عضو انجمن کشتیرانی، تعدادی از شرکت های خارجی که در حوزه لجستیکی شریک تجاری در این خصوص هستند، معاونین و مدیران وزارت راه،وزارت صمت، وزارت خارجه، مناطق آزاد و … به مدت سه روز در چابهار برگزار گردید و خوشبختانه موجب هماهنگی و همکاری خوبی فیمابین فعالین بخش خصوصی و دولتی گردید و امروز از ثمرات آن برخوردار می باشیم.

اقدامات تاثیرگذار انجمن کشتیرانی به عنوان نقش محوری در کشور و حوزه لجستیکی

پل مه درباره اقدامات تاثیرگذار انجمن کشتیرانی به عنوان نقش محوری در کشور و حوزه لجستیکی اظهار داشت: سامان دهی و مدیریت برگشت سالم کانتینر در قالب طرح تضمین با عنایت به اینکه در ابتدا در سال ۱۳۸۶ توسط انجمن و با همکاری بیمه پاسارگاد اجرا شد (ولی در آن مقطع بعضی از سازمان های دولتی مخالفت به عمل می آورند) خوشبختانه بر اساس مصوبات نشست ۱۶۷شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در سال ۱۳۹۴ انجمن مجدد این طرح را ارائه نمود و هم اینک یکی از مهمترین ابزارهای حوزه کسب و کار و موجب تسهیل فعالیت فعالین اقتصادی گردیده است.

وی گفت:امروز بخش قابل توجهی از فعالیت های عملیات کانتینری متکی بر دریافت ترخیصیه بدون نیاز به پرداخت سپرده نقدی، بدون نیاز به ارائه چک تضمینی، بدون نیاز به ارائه توافقنامه تحویل کانتینر و با تسهیلات افزوده -در واقع چنانچه خسارت بوجود بیاید- با ۹۵ درصد تامین خسارت،حقوق ذینفعانی که دریافت کننده ترخیصیه هستند را توسط این طرح توانسته ایم حفظ کنیم.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص حمایت از کسب وکار اعضا بیان نمود: هلدینگی را در سال گذشته با همکاری تعدادی از اعضای انجمن تحت عنوان «کنسرسیوم مدیریت لجستیک ایران» تاسیس کردیم که خوشبختانه تا امروز نقش بسزایی در شکل گیری برنامه و فرایندهای لجستیکی کشور داشته است.

پل مه تاکید کرد: برای سه سال متوالی در میان تمام تشکل های کشور در ردیف سه تشکل برتر، رتبه A را کسب کردیم. درواقع تمام مشخصه هایی که نشان دهنده ارجحیت یک مجموعه اقتصادی و برای آنکه بتواند رهبری جامعه اقتصادی و مورد هدف را داشته باشد، دارا بودیم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری رتبه اول تشکل های کشور را به مفهوم +A اخذ کنیم.

وی با اشاره به دستاورهای خوبی که انجمن کشتیرانی توانست در سال گذشته از خود بجا بگذارد، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه ما توانستیم بر اساس آنچه نرم متعارف عملیات کانتینری بود و از دهه پنجاه اجرا می شد، آیین نامه ای را بسیار دقیق تنظیم کنیم و این آیین نامه به عنوان منشور اصلی و قاعده اصلی حوزه کانتینری مورد استفاده قرار بگیرد.

پل مه اظهار داشت: در سال گذشته ما از گردش مالی بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومان در حوزه تبادلات کانتینری و از چرخه صدور اسناد بانکی بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان جلوگیری به عمل آوردیم.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: خوشبختانه به دلیل اینکه فعالیت های لجستیکی رو به رشد و توسعه است و ضرورت دارد از نیروهای صاحب صلاحیت در این حوزه استفاده بشود، توانستیم در سال گذشته سامانه کاریابی و اشتغال را با هدف شناسایی موثرین این حوزه راه اندازی کنیم.

وی اذعان داشت: انجمن توانست از بعضی اقدامات فراقانونی و به واقع با منشا حاصل از تصمیمات ناصحیح و سوء برداشت از قوانین بود، جلوگیری به عمل بیاورد؛ مانند موضوع ایزوتانک که خسارات بسیاری بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرد.

فعالیت های مثمره ثمر انجمن در حوزه قانون کار و ماده ۳۸

مسعود پل مه درباره فعالیت های مثمره ثمر انجمن در حوزه قانون کار و ماده ۳۸ بیان داشت: ما درحوزه قانون کار به مفهوم مشاغل سخت در حال مذاکره هستیم و بعضا هم موفق شدیم بخشی از قوانین را به خدماتی که مرتبط با فعالیت منابع انسانی هستُ معطوف کنیم. در بحث ماده ۳۸ از سال ۱۳۹۰ بلایی که دامن فعالین حوزه بندر و دریا را گرفته و به عنوان بحران ماده۳۸ مشهور هست، تا به امروز زیان های زایدالوصفی به اقتصاد کشور و به فعالین این حوزه زده است توانستیم با حداقل صرف دو سال زمان در دادستانی کل کشور این مکتوب را اخذ کنیم.

پل مه ادامه داد: برای حفظ امنیت اعضا که قالبا وجه روانی دارد با جلب نظر مسئولین محترم فراجا، تجهیزات دفاع شخصی با برخورداری از مجوز حمل و استفاده را فراهم کردیم و در سال گذشته حدودا ۷۰۰ نفر از اعضا از این تجهیزات برخوردار شدند.

اقدامات مالیاتی انجمن

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهار داشت: خوشبختانه به عنوان یکی از موثرترین تشکل ها طی ۵ سال گذشته و هرساله این واقعیت را برای حفظ کرسی نمایندگان تشکل در حمایت از حقوق مالیاتی در هیئت های مالیاتی داشتیم و به لطف و مساعدت همکاران مان در واحدهای مالی شرکت های عضو انجمن، توانستیم به تصمیمات بسیار شایسته ای در رفع و رجوع مشکلاتی که به نوعی عسر و حرج مالیاتی رو از همکاران ما رفع می کرد، در هیات های حا اختلاف مالیاتی دست بیابیم.

سامانه پل، عرصه موجود مبتنی بر پیشتازی تکنولوژی

وی با اشاره به اینکه در زمان حال و در عرصه کار و زندگی کنونی پیشتازی تکنولوژی داراری حاکمیت بلامنازع است، گفت: با توجه به اینکه قاطبه اعضای محترم انجمن کشتیرانی از پیشینه چند ده ساله در فعالیت های داخلی و خارجی برخوردار هستند، از این سرمایه علمی بهره جستیم و در حال تدوین سامانه ای به نام پل هستیم این سامانه با قابلیت افزون بر آنچه که سامانه های موجود در حال ارائه خدمات هستند در صورت تقاضای هر عضو در آینده ای نه چندان دور در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

دستاوردهای آموزشی

پل مه بیان داشت: منطبق بر تمام فرایندها، مکانیزم ها و تکنولوژی های روزی که در کشورهای همسایه در اختیار شرکت ها قرار گرفته و شاید ما از آن محروم باشیم، با افتخار اعلام می کنم که در حوزه آموزش در بخش لجستیک به پشتوانه یکایک اعضای انجمن، رتبه یک کشور و در بعضی از شقوق، رتبه یک خاورمیانه را اخذ کرده ایم و درحال حاضر نمایندگی مجموعه ICS را در منطقه داریم و دومین دوره آن را برگزار کردیم. اشخاصی که موفق به دریافت این گواهینامه می شوند به عنوان مدیران ارشد در شرکت های معظم استخدام می شوند.

وی تاکید کرد: با ارتباطی که از طریق فوناسپا(انجمن جهانی علمی صنعت دریایی در انگلستان) و انجمن بارسلون اسپانیا برقرار کردیم، اولین دوره liner shipping را برگزار کردیم که خوشبختانه 12 فارغ التحصیل با رتبه های بالا داشتیم و این موفقیت مبتنی بر کسب علوم بین المللی حاصل شده است و استمرار پیدا خواهد کرد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اظهار داشت: با توجه به استقبال بسیار شایسته ای که از سوی مجموعه های دانشگاه آزاد برای ایجاد ارتباط آموزشی با انجمن به وجود آمده تا به امروز توانستیم علاوه بر اینکه با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ برای ایجاد رشته های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در حوزه مدیریت بازرگانی بندری و دریایی تفاهم نامه منعقد و اجرا کردیم و امسال فارغ التحصیلان اولین دوره فوق لیسانس به بدنه شرکت ها ورود پیدا می کنند و مشغول بکار خواهند شد.

پل مه گفت:یکی از فعالیت هایی نوینی که در سال گذشته انجام شد، تورهای آموزشی است که در بنادر برای فارغ التحصیلان مراکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد و انشاء الله در آینده نه چندان دور این تورهای آموزشی، به بنادر خارج از کشور توسعه پیدا کند.

وی درباره هدف از برگزاری تورهای آموزشی افزود: هدف از اجرای این تورها، تطبیق علوم و عملیات است و نیز مقایسه فعالیت های داخلی و خارجی برای بهبود فعالیت ها و رفع نقائص خواهد بود.

لازم به ذکر است، با توجه به پایان دوره بازرس قانونی انجمن انتخابات برای انتخاب بازرس جدید با حضور 5 نامزد برگزار شد و حسن رضا صفری با رای اکثریت اعضای انجمن مجددا به عنوان بازرس قانونی انتخاب شد.

همچنین با رای اکثریت اعضای انجمن حق عضویت اعضای جدید به 40 میلیون تومان و حق عضویت سالانه اعضای قبلی به 25 میلیون تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟