۱۴۰۳/۰۸/۰۱

مجتمع بندری نگین بوشهر و جذب سرمایه گذاری 900 میلیاردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان در ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات مجتمع بندری نگین بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.
مجتمع بندری نگین بوشهر و جذب سرمایه گذاری 900 میلیاردی

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ محمد شکیبی نسب در گفت‌وگویی با بیان اینکه طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی در مجتمع بندری نگین اجرا شده است اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی تأسیسات زیربنایی مجتمع بندر نگین بوشهر دارای پیشرفت 91 درصدی است.

وی با اشاره به اینکه زیربنایی مجتمع بندر نگین بوشهر در یک مسیر خوبی قرار گرفته است تصریح کرد: جاده و پل دسترسی به جزیره نگین بوشهر تا سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین را یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نگین بوشهر ایجاد می‌شود و اکنون نزدیک به چهار شرکت نفتی متقاضی سرمایه‌گذاری در این مجتمع بندری هستند و مقدمات اولیه این شرکت‌ها در حال انجام است.

شکیبی نسب ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هشت ماه امسال در بنادر 11 گانه در عرصه تخلیه و بارگیری کالا روند پیشرفت و افزایشی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: در این مدت تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر 56 درصد رشد داشته است که این مهم یک اقدام مهم محسوب می‌شود.

شکیبی نسب افزود: تخلیه و بارگیری کالای عمومی در بندر بوشهر در 8 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر بر روی اقتصاد استان تاثیرگذار بوده است تصریح کرد: این مهم سبب افزایش اشتغال‌زایی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نگین بوشهر مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین بوشهر 400 میلیارد تومان است و این درحالی است که سازمان بنادر و دریانوردی در این بندر 900 میلیارد تومان در ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات سرمایه‌گذاری کرده است.

شکیبی نسب اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه زیرساخت‌ها در بندر نگین بوشهر در آینده برنامه ویژه دارد که ساخت اسکله نفتی خطوط انتقال، لودینگ آرم برای بارگیری مشتقات نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر به‌عنوان پیش کرانه برای حضور بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟