۱۴۰۳/۰۴/۰۶
اخبار شیلات؛

صادرات 650 میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال 1402

مديركل دفتر بهبود كيفيت فرآوري و توسعه بازار آبزيان: ميزان صادرات در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۱۰ هزار تن محصولات شيلاتي به ارزش ۶۵۰ ميليون دلار برآورد شد.
صادرات 650 میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال 1402

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، عباس مختاري درباره تجارت آبزيان و محصولات شيلاتی در دولت سيزدهم گفت: در سال ۱۳۹۹ مقدار ۱۳۹ هزار تن محصولات شيلاتي به ارزش ۵۲۸ ميليون دلار صادر شد، اين در حالي است كه ميزان صادرات در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۱۰ هزار تن محصولات شيلاتي به ارزش ۶۵۰ ميليون دلار برآورد شد.

اين مسؤول دولتي به بازار و نقش شيلات در سفره مردم اشاره كرد و افزود: در راستاي افزايش سطح دسترسي به بازارها، اقدامات زيادي در سازمان شيلات ايران به انجام رسيده است، به گونه‌اي كه در سال ۱۳۹۹ تعداد بازارهاي تخصصي آبزيان در كشور ۲۱۰ واحد بود كه با رشد ۷ درصدي در سال ۱۴۰۲ به ۲۲۵ واحد افزايش يافت.

وي ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ تعداد بازارهاي اينترنتي آبزيان در كشور تنها ۱۳ واحد بود كه با رشد ۱۴۶ درصدي در سال ۱۴۰۲ تعداد بازارها به ۳۲ واحد ارتقا يافت.

مختاري از افزايش ۲۹ درصدي مراكز عرضه مستقيم و زنده فروشي ماهيان در كشور خبر داد و گفت: در حالي كه تا سال ۱۳۹۹ تعداد مراكز عرضه مستقيم و زنده فروشي ۱۵۶ مركز بود در سال ۱۴۰۲ تعداد اين مراكز به ۲۰۲ مركز رسيد.

رشد ۵۰۰ درصدي زنجيره ارزش در كشور

مدير كل دفتر بهبود كيفيت فرآوري و توسعه بازار آبزيان از رشد ۵۰۰ درصدي تعداد زنجيره‌هاي ارزش در كشور خبر داد و گفت: تعداد زنجيره‌هاي ارزش در سال ۱۳۹۹ تنها يك زنجيره بود كه با رشد ۵۰۰ درصدي در سال ۱۴۰۲ به ۶ زنجيره رسيد.

مختاري ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ تعداد غذاهاي فرآوري شده آبزيان در كشور ۱۸ محصول بود كه با رشد ۱۱ درصدي تا سال ۱۴۰۲ به ۲۰ محصول افزايش يافت.

وي به نقش مؤثر فرهنگ آبزي مصرفي اشاره كرد و گفت: در سال ابتداي دولت سيزدهم تنها يك مورد فعاليت ترويجي نظير موشن‌گرافي وجود داشت كه با رشد ۱۶۰۰ درصدي در سال ۱۴۰۲ به ۱۷ مورد رسيد.

اين مسؤول دولتي اعلام كرد: سال ۱۳۹۹، ۸۱ مورد جشنواره، مسابقه و دوره آموزشي طبخ آبزيان برگزار شد كه اين عدد با رشد ۲۵ درصدي و تعداد موارد فوق به رقم ۱۰۱ رسيد.

مدير كل دفتر بهبود كيفيت فرآوري و توسعه بازار آبزيان در پايان تعداد موافقت و تفاهم نامه‌هاي ترويج مصرف آبزيان را در سال پايه دولت سيزدهم يك مورد برشمرد و اظهار كرد: اين يك مورد با رشد ۲۰۰ درصدي به سه مورد تا سال ۱۴۰۲ افزايش يافت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟