۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اخبار شیلات؛

راه اندازی سکوی الكترونيک تجارت آبزيان در غرب آسيا

سازمان شيلات ايران و منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار، براي راه‌اندازي سكوي الكترونيك تجارت آبزيان در غرب آسيا، همكاري مي كنند.
راه اندازی سکوی الكترونيک تجارت آبزيان در غرب آسيا

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران ،سيد حسين حسيني معاون وزير و رئيس این سازمان در سفر به چابهار، تفاهم نامه همكاري دوجانبه بين  سازمان شیلات و منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار را به امضا رساند.

امضاي اين تفاهم نامه در راستاي عمران و آباداني، رشد و توسعه اقتصادي و سرمايه‌گذاري در راستاي اجراي سياست‌هاي كلي ابلاغي توسعه دريا محور است كه از سوی رهبری ابلاغ شده است.

اين تفاهم‌نامه با هدف افزايش تعامل، تقويت همكاري و بهره‌گيري مطلوب از ظرفيت‌هاي موجود در منطقه آزاد چابهار و استفاده از توانمندي‌هاي طرفين در قالب پوشش منطقه‌اي و در راستاي توسعه فعاليت‌هاي شيلاتي است.

حمايت از سرمايه‌گذاران در حوزه آبزي پروري در منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار

همچنين مشاركت، همكاري و حمايت از سرمايه‌گذاران در حوزه آبزي پروري، ايجاد و توسعه صياد ماركت به منظور حمايت از جامعه صيادان كشور، همكاري و هم افزايي در زمينه توسعه صادرات محصولات شيلاتي و صادرات مجدد، پشتيباني از صيد صنعتي با ايجاد ناوگروه صيادي و همچنين همكاري در توسعه و استفاده از فناوري‌هاي نوين و دانش بنيان در صنايع شيلاتي و صنايع وابسته به آن برخي از مفاد اين تفاهم نامه است.

مشاركت در تامين منابع مالي و اعتبار پروژه‌هاي شيلاتي، همكاري در طرح‌هاي بهسازي و راه‌اندازي بنادر صيادي، همكاري در راه‌اندازي سكوی الكترونیک تجارت آبزيان در غرب آسيا، همكاري در جهت احداث و راه‌اندازي شهرك تخصصي شيلات ، همكاري در ايجاد زيرساخت و همكاري در جهت احداث و راه‌اندازي واحدهاي فرآوري و بسته‌بندي آبزيان از ديگر زمينه‌هاي همكاري محسوب مي‌شود.

به موجب اين تفاهم نامه طرفين تعهد كردند كه در راستاي معرفي و جذب سرمايه‌گذاران در حوزه فعاليت‌هاي شيلاتي، تخصيص اراضي مورد نياز جهت توسعه فعاليت‌هاي آبزي پروري، شناسايي اولويت‌هاي پژوهشي منطقه آزاد چابهار و انعكاس آن به دانشگاه‌ها و موسسات علمي و آموزشي و هماهنگي بين ادارات كل شيلات استان‌ها ، تدوين و ارائه برنامه‌هاي آموزشي متناسب با نياز جامعه صيادان و آبزي پروران، بروز رساني و اجراي روش‌هاي نوين را در دستور كار خود قرار دهند.

همچنین مقرر شد برای عملياتي كردن مفاد تفاهم نامه كارگروهي متشكل از نمايندگان هر دو دستگاه تشكيل، تا موضوعات قابل اجرا كه نياز به انعقاد قرارداد مشخص دارد، استخراج و تا عملياتي شدن آنها پيگيري‌هاي لازم، به صورت ماهانه انجام و به دبيرخانه گزارش شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟