۱۴۰۳/۰۲/۱۸

صادرات مرکبات از بندر امیر آباد به روسیه

استاندار مازندران گفت: برای اولین بار صادرات محموله مرکبات از طریق کشتی و دریا به روسیه از طریق بندر امیراباد آغاز شده است.
صادرات مرکبات از بندر امیر آباد به روسیه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ حسینی پور با اشاره به برپایی همایش بهره وری نوآور در استان گفت: تنها راهی که می‌تواند مازندران را به عنوان قدرت در عرصه داخلی و بین المللی معرفی کند، اقتدار غذایی است و مازندران باید اقتدار خود را با ترویج کشاورزی نوآورانه و مدرن و مبتنی بر فناوری دانش بنیان اثبات کند.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی شامل مرکبات و برنج گفت: سامانه اصلاح الگوی کشت امروز در استان رونمایی شد و این طرح به عنوان وظیفه قطعی در تمامی عرصه‌های کشاورزی محقق می‌شود.

استاندار مازندران بر لزوم تکریم ارباب رجوع توسط بدنه دستگاه‌های اداری در استان تاکید کرد و گفت: ارباب رجوع نباید در ادارات و دستگاه‌های خدماتی سرگردان باشد زیرا تکریم ارباب رجوع مشی اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی گفت: دستگاه‌های اداری استان براساس معیار تکریم ارباب رجوع مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

حسینی پور درباره وضعیت بازار مرکبات در استان گفت: زیرساخت‌ها برای صادرات در استان معیوب است و به رغم آنکه سه بندر مهم داریم و می‌توانند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کنند ولی سال‌های سال این بنادر تعطیل هستند.

استاندار مازندران گفت: با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با سی آی اس تجارت دریایی با کشورهای همسایه شورع شد و برای اولین بار از طریق کشتی از بندر امیرآباد به روسیه صادر شد و ۵۰ هزار تن مرکبات نیز در دست صادرات است.

وی هزینه سورتیک و بسته بندی مرکبات برای صادرات را ۹۰۰ هزار دلار کرد و گفت: همچنین برای جمع آوری و ذخیره مرکبات ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است و هر هفته ۱۰ کانتینر مرکبات صادر می‌شود.

 

 

 

درباره اخبار بنادر بیشتر بخوانید:

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟