۱۴۰۳/۰۲/۲۶
حوادث دریایی؛

شماره تلفن اضطراری حوادث دریایی 1550

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام شماره تماس ۱۵۵۰ برای ارائه گزارش هر گونه سانحه دریایی خبر داد.
شماره تلفن اضطراری حوادث دریایی 1550

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، نادر پسنده در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح اقدامات و برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار داشت: سفرهای دریایی در تمامی ایام سال با روند افزایشی روبرو است و اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولیت حفظ ایمنی مسافران را بر عهده دارد.

وی افزود: شماره تماس ۱۵۵۰ جهت هرگونه نیاز امدادی توسط افراد و شناورها در دسترس و ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی در کل کشور مستقر برای هماهنگی سوانح دریایی، تعیین شده است.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۲۷ فروند شناور تخصصی جستجو نجات دریایی خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: ۱۲۳ همیار ناجی تحت پوشش حمایت سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می‌کنند و ۴۸ فروند شناور آتشخوار برای مهار حریق و ارائه خدمات امدادی در نظر گرفته شده است.

پسنده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۸ نفر را در دریا نجات دادیم و به ۲۷۶ نفر نیز خدمات درمانی ارائه کردیم، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه وظیفه حاکمیتی خود در حوزه خدمات امداد و نجات فرقی بین قایق مجاز و غیرمجاز نمی گذارد اما بیش از ۷۰ درصد امدادها، مربوط به قایق‌های غیرمجاز است.

وی افزود: متناسب با شرایط جوی، ترددهای دریایی متوقف می‌شود اما برخی مردم که به هشدارها توجه نمی کنند از قایق های غیرمجازی که از مبادی غیرمجاز عبور می‌کنند، استفاده کرده و در دریا دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همچنین گشت‌های پهپادی مدنظر قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: طرح ملی جستجو و نجات دریایی کشور فعال شده و با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف و مرتبط در صورت برو سوانح، کمک‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟