۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اخبار شیلات؛

رهاسازی 450 میلیون قطعه ماهی در 5 استان

مدیرکل دفتر حفظ بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات از رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در ۵ استان کشور خبر داد.
رهاسازی 450 میلیون قطعه ماهی در 5 استان

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران؛ ناصر کرمی راد ظهر یکشنبه در جشنواره ملی رهاسازی ماهیان خاویاری و استخوانی در کلاچای رودسر اظهار کرد: در این مراسم رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان در ۵ استان کشور انجام می‌شود که این اقدام در تاریخ شیلات بی نظیر است.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات با اشاره به رفتارهای ضد طبیعی و زیست محیطی بشر اضافه کرد: بازسازی ذخایر چالش‌ها و خلاءهای موجود در حوزه آبزیان را پر می‌کند.

کرمی راد با اشاره به اینکه برخی گونه‌های آبزیان خزر در معرض انقراض قرار دارد، گفت: نهضت بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهیان در سواحل و رودخانه‌ها در سازمان شیلات آغاز شده است.

وی با تاکید بر لزوم روابط اثرگذار بهره برداران و مرکز بازسازی ذخایر سازمان شیلات افزود: مشارکت بهره‌برداران صیادی در بازسازی ذخایر به افزایش طول عمر صیادی و امنیت شغلی پایدار کمک شایان می‌کند.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات با بیان اینکه بازسازی ذخایر تنها فعالیت مشترک اثرگذار انسان و طبیعت است، گفت: بازسازی ذخایر انسان را با طبیعت آشتی می‌دهد و در بقای عمر و دوام و قوام آبزی پروری اثرگذار است.

کرمی راد با اشاره به جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری بهره برداری در حوزه خزر بیان کرد: نیمی از رهاسازی بازسازی ذخایر پهنه آبی خزر در گیلان تولید و تأمین می‌شود و ارتزاق ۴۵ هزار نفر به منابع آبی وابسته است و بازسازی ذخایر ماهیان در خزر کار ضرورت مند است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟